måndag

på mattelektionen går vi igenom ett gammalt nationellt prov, inför vårat på onsdag. (som jag förövrigt funderar att ta livet av mig för att skriva slippa göra). min lärare, gunnar, lever ett liv med stort hat emot oss samhälls-elever som enligt honom är dumma och ovärdiga skolan och kanske också att leva. iallafall, han går igenom en uppgift och skriver på tavlan:
summan av talen multiplicerat med 5 eller 7 enligt beskrivning blir alltid lika.

"så vi behöver inte skriva att det hade med medeltal att göra för att få VG?" frågar jag.
"nej, du måste inte göra det med talen 5 eller 7. var bara ett exempel, det stod ju i uppgiften. det går bra med andra tal också" svarar han.
?

jag börjar fundera på om jag pratar väldigt otydligt, och om gunnar hade glömt sin hörapparat hemma.
men nej, jag är nästan övertygad om att han helt enkelt är dummare än vad han själv tror.
jag slår vad om att han gick en samhälls-linje.


kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

trackback