nothing's gonna stop us now

äntligen klar med mvg-uppgiften i företagsekonomi om borås näringsliv (precis lika kul som det låter). vill bara uttrycka hur det känns: WOHO x 200. inget jobbigt kvar nu. sommarlovet är så jävla nära. vi är typ den enda skolan som slutar på fredag, men jag tycker faktiskt det är lite mysigt.
igår gjorde jag och fidde (sjukt hur mycket jag tycker om dig <3) en spännande utflykt till lager 157. börjar bli vana att åka med alla skogsmullvadsbussarna till in the middle of nowhere-staden ulricehamn. men jävla busskontrollanter, är dom avundsjuka bara för att vi nästan kan åka på halvbiljett eller nåt ? get a life. spenderade över tre timmar i helt tomma affärer, hittade massa men inget som var lika bra på som det såg ut. det slutade med att vi åkte därifrån och endast hade inhandlat allt annat än kläder. jag köpte en hårgrej (lee stafford, kärlek) och glass, fidde köpte chips och kakor. lite feta vi är ? alltid. kan tilläggas att allt var helt slut innan vi ens var tillbaka i ulricehamn. tur för mig att jag hann hem till stationspasset på friskis kl. 19 ;) hade träningsvärk på mysiga ställen i morse, och den blev inte mindre efter att jag fick springa tusen varv runt ramnasjön på idrotten. på dum jävla asfalt. morr. jobbade idag med, det var fan längsen. helt lost första tjugo minutera men sen flöt det på som alltid. kul att träffa alla igen, mindre kul att sitta på ica och vara skabbig när typ alla jag känner kommer och handlar ? lagom inte. men ändå, no more work förrän om tre/fyra veckor planerat. det är så, SÅ skönt. träffa carro imorgon, det ska blir hypermys. sarah däremot kan inte, du är saknad big time vännen. men på lördag blir det hel tjej-shoppingdag i göteborg :D
jag har det nog bäst i hela världen, skulle nog inte vilja byta med någon just nu.
we'll do it all, everything. on our own

 image30

and so on

om det är någonting jag älskar så är det överraskningar. lyckade sådana. (och något jag verkligen inte gillar är att förvänta sig något och bli besviken) iallafall, fick en väldigt glad nyhet idag att jag visst jobbade ihop åtminstonde 1400 kr förra månaden :D bra annie. det + studiebidrag ger mig någonting att leva på fram tills juli. dock är inte avslutningkläder och annat nödvändigt inhandlat ännu men det ska jag nog klara av inom snar framtid. (en inte lika glad nyhet är att jag tjänat runt tio tusen spänn detta året och vart fan har dessa pengar tagit vägen ?!) blir en del shopping denna veckan, lager 157 och göteborg. woho.
denna dagen spenderades i skolan, absolut inget vettigt där idag heller. det regnade och jag råkade ta min brors skor, smart som jag är, så dagen började dåligt. fick iofs reda på att jag lyckats med att få högsta betyg i både svenska och historia. jag förtjänar lite beröm faktiskt ! efter skolan var jag med linda en stund (sveriges goaste person tror jag. citat från arenakampen; linda "tur att inte bäckäng har gjort mål än" annie "HAHA, svårt när det inte är de som spelar") och sedan åkte jag till friskis och tränade. har faktiskt jubileum där, det är min 20:e träningsvecka nu. se där, tiden springer som alltid :)

F <3


absolutely no decorum what so ever '

okej, har inte haft tid att skriva någonting på resten av veckan. den är ju redan slut, vart tar tiden vägen ? ett evigt mysterium. iallafall, väldigt trevlig helg detta. fredagen började med rejäl träningsverk efter månadens första stationspass i torsdags. haha, jag och carro var helt döda. men kul var det. hade ingen skola på fredagen heller, men skulle ändå pallra mig ner till stan för att möta linda och åka till arenakampen, en fotbollsturnering mellan gymnasieskolorna. det var skoj (LBS is not the shit), trots att vi förlorade finalen mot bäckäng (som sagt; teknister är ödmjuka) åkte hem en snabbis och sen ner till carro med sarah. för det var ingen vanlig dag, det var carros födelsedag <3 den mest efterlängtade dagen på året kankse, från hennes sida. massa mat, fet, film och mys hela kvällen. på lördag vaknade jag, var hos sarah någon timme, mötte fidde och åkte hem till mig. åt fetto muffins, godis och pommes. yes, vi är fetast :D sedan åkte fidde hem, och jag sprang runt och gjorde mig iordning för att åka till sandared. var på förfest hos linda, med sarah, ella och jessi. negerdunk, OH YES. efter misslyckat lift-försök snodde jag en cykel och vi drog till bussen och ludde-pudde-melon-idiot. där var det fullt ös medvetslös hela kvällen. "och det skulle ju vara dans, dans, dans" lite kul. kvällen slutade med lite smått kaos, jävla idioter, buss in till stan med linda, träffa herman i stadsparken och åka hem. kanske inte helt lyckad kväll men damn vad rolig !
söndag, idag (morsdag för övrigt) beökte farmor. hittade SÅ snygga väskor som jag ska tigga till mig, åt alldeles för mycket mat och choklad, och nu sitter jag här med tvåtusen halvt misslyckade bilder från igår. haha, jag är inte bra på ens en halv ! ;D men vafan, ibland får man bjuda på sig själv lite. nu ska jag strax ner till hestra för att möta carro, promenera och snacka lite. sedan är det ny vecka, med endast åtta skoldagar kvar denna terminen (varav en är skolresa). ett enda ord bara; WOHO.
i wanna take you for a ride, to the reasons you need me :* 
  
   

lovers are lonely

there goes my heart and here i am.
but i also do know this; calleth you, cometh i. that's just how it is.

tell me you don't care and make me smile ?


& how it's always been

F & A's tour i sommar:
köpenhamn 6/6
varberg, sahara hotnights - timbuktu - THE ARK 21/7
äntligen är biljetterna köpta.

             




så jävla kul :D åh, ge mig juni juli augusti.
& that's how it is <3

17:39
sitter fortfarande här. jävla uggla. lyckades hitta carro's blogg dock, ska bli väldigt trevligt att kunna läsa oftare vad min egoistiska men väldigt roande bästa vän har att skriva :) däremot lyckas jag inte få tag i henne för tillfället, vilket betyder att jag får sitta här och vänta på att få gå ut och springa. för andra gången i dag med, tack vare våran dumma idrottslärare. linjeorientering, vad ska det vara bra för ? hm. lite kul att vi lyckades hitta alla tre kontrollerna, när idrottsfreak-killarna i min klass bara hittade en. haha, tji ;D ja, jag blir jobbigt stolt när jag lyckas med någonting och nej jag tänker inte sluta tjata om det. åh, snart är denna veckan slut och då är det bara två veckor kvar till skolavslutningen. min lycka har inga gränser faktiskt. på fredag blir det myskväll, firande av en viss persons födelsedag. hoppas få tag på biljetter till "pirates of the caribbean" med, om vi nu ska gå på den i helgen. lite najs isåfall, det skulle äga. annie kärlekar de filmerna <3


22/5

en månad idag <3 du är bäst fidde, tack för rosorna.
(all that i am, all that i ever was. is here in your perfect eyes, they're all i can see)

i drew a line for you, & it was all yellow

väldigt mysad dag med sarah. haha, ashmeden på din msn-lista var lätt dagens xD "imorgon flyttar jag till irak hej då alla". trots allt jävla regn har det varit en mysad dag. köpte nya svarta shorts (finally) och en ny/gammal svart väska. jag följer min färgskala exakt. kollade på massa sorgliga klipp på youtube.com / lyssnade på en massa musik och betedde oss som riktiga tjejer. dagens låt: coldplay - yellow <3

vem säger att man inte kan köpa lycka ?


by: lisa myhre

nemi
nemi 2
bara för att nemi är min idol <3 det här kunde lika gärna varit jag.

oh baby, you're a crime

vart tog helgen vägen ? huh, redan slut. idag har jag mest degat mig, vart en stund med mina älsklingar också. äntligen fick jag träffa sarah igen <3 alldeles för lite på sista tiden sjukling. sedan promenerade jag och carro (som förövrigt nästan hade namnsdag idag, grattis) till friskis och tränade lite. så duktiga är vi. sarah gjorde en sarah och gick och inhandlade chips istället. maha. sen när jag kom hem hade mami köpt pizza, men det tycker jag nog att jag förtjänat. tjock och lycklig någon ?
skola imorgon, helt i onödan känns det som eftersom vi inte gör någonting. men whatever, nu är det ändå bara tre futtiga veckor kvar innan sommarlov ! tjoho :D har så mycket att se fram emot nu, det kan inte bli bättre. snälla tiden gå inte så fort.

jag hade hoppats på något. slowly comfort my head, quickly bother my soul. empty spaces in bed, fully taking their toll. JAG SAKNAR FIDDE <3

:


ord betyder mycket, men det är handling som räknas -
som två mils vandring åt olika håll, ösregn, snöstorm & två människor som mot alla odds möts ändå.
  om jag hade vetat att det var så enkelt. skulle du gjort någonting annorlunda ? inte jag. nej, inte jag.
* som den dagen jag bestämde mig, så länge. ingenting skulle bli som förut. this is all that i can say, this is all i have.
please don't break this.                                                                                         f <3


<3

<3
only you can make me do it
well i know just as little about perfection, but we're running in the same direction

this is all i have

torsdagkväll - lördagkväll:
FIDDE <3, chokladsåsmacka ?, kolla på film, fall asleep and i will wake beside you - väldigt mycket carro denna veckan (i don't shine if you don't shine), skulle aldrig klaga på det. ut & springa - ingen lollo nu heller, varför ? saknar dig mega, sötare tjej får man leta länge efter - party, byttorpssjön, sjömarken med alla killarna "jag har ångrat mig, kan jag få en kebabtallrik istället ? & du ska komma hit med den, sjunga robbie williams & dansa magdans. right", in till stan, begrava den odödliga cigaretten, skjuts till sandared, promenad halvvägs tillbaka med soptunnor & brevlådor, hem - mamma fyller 42, kalas, umgås lite med familjen för en gångs skull, testa mammas nya cykel (varför är tant-cyklar alltid mycket snyggare ?) - resten av kvällen ska jag göra absolut ingenting. bara för att jag kan

just forget the world

LET'S WASTE TIME CHASING CARS
vilken dag. jag & F fick för oss att åka till lager 157, eftersom det är så sugit väder. det är ju som tur är öppet alla dagar. vi tog våran favorit buss 100 till ulricehamn. vad vi däremot inte visste var att det inte gick några bussar till gällstad därifrån, så där stod vi. haha, as kul att vi lyckades missa bussen från ulricehamn och fick stanna där i tre timmar. alla affärer (jag säger alla, men egentligen var det max tre) var stängda förutom ica kvantum, som vi besökte två gånger. väldigt trevlig affär faktiskt. sen sprang vi och spenderade två timmar på pizzeria campino (yes, det finns en sådan där också) åt fett mycket kebab och åkte sedan hem till borås (där det inte heller gick några jävla bussar). nu ska jag hoppa in i duschen och vänta på att F har tränat klart och kommer hit <3 ciao.
we don't need anything or anyone, i just know that these things will never change for us at all.

& so it is

jag är hög nu sen den dagen när du kom
jag är hög nu & kan inte somna om
jag undrar om jag nånsin ska nyktra till nån gång, med dig ? med dig.

tre timmars vandringen (+ två extra timmar) idag gick faktiskt bra, våran grupp var bäst. lite trött i benen nu bara eftersom jag gick från hestra stugan till ramnaslätt och sen ända hem till carro. men man får se det såhär; nu slipper jag träna idag. har suttit och grejat med mitt svenska referat om turism sedan jag kom hem, äntligen klar. woho, ledig :)
och jag har äntligen bestämt vad jag ska köpa till mam's som fyller år på lördag. ska fixa det imorgon. måste seriöst investera i strumpor, jävla skor som bara pajar alla. as kul att slösa pengar på.
en dag kvar i skolan denna veckan, lite skönt <3 ännu en oplanerad helg utan jobb, än så länge iallafall.
why won't you stop wasting your time? you'd better learn it never pays.

abstrakt -

image19
det skulle bara varit en sak från början, men sedan hittade jag tusen grejer som jag vill ha.
mönstrad klänning från asos.com, svarta korta cityshorts från h&m,
parfym escada summerheat, långt berlock-halsband ifrån asos.com,
vita låga vans, vitprickigt linne från h&m, läppglans - juicy tubes

ge mig alltihop, nu <3

       

 
i try but you see it's hard to explain
onsdagen 3:e januari 2007, kl. 19:29
i say the right things but act the wrong way
det kommer aldrig gå annie, fatta det.
ibland vill jag bara ta alla mina förvirrade tankar & känslor & typ .. strypa dom.
eller stoppa ner dom i en glasburk, gräva ner dom i jorden & försöka glömma av vart dom finns.
som nu tillexempel. (är lyckan flera tusen mil & en vecka bort ? jag vet inte)

OM DU VILL HA MIG
nu - kan du få mig, så lätt ?

över fyra månader sen jag skrev det nu. ibland ändras verkligen allting bara, vänds helt jävla upp & ner. för en gångs skull blev det åt rätt håll.

spara känslorna till gryningen

"the descent", läskig film. mörkt, tomt hus gjorde inte saken bättre. & sen att vi skulle gå ut & lägga oss i tältet .. nejdå, det gick bra. man kan undra vem som har varit scout egentligen ? riktigt snyggt tält ;) breathe in the air if you care, you compare, don't say farewell. igår var en riktigt gos dag, vi hade tom. flyt med vädret hela tiden. kul att sova ute i tält när det spöregnar. ja, så länge man slipper gå ut. (tältet äger big time) nothing can compare, to when you roll the dice & you swear your love's for me. ingenting. hold me like you'll never let me go. åh, jag är så fast nu. & det är läskigt.

nu ska jag gå UT. (får aldrig nog av vildmarks-livet. eller jo) tänk.
annie tycker om fidde <3 mer än någonting annat.
"& allting, allting, allting
 allting, allting, ja allt
 är nästan perfekt
"

i wish, wish, wish that you were always here

göteborg idag (två timmar tåg, tre affärer, bäst restaurang). det var kul <3 & nu ska vi .. tälta ? haha.

FREDRIK SNYGG.


could have been more

varför är jag vaken redan ? grr, börjar om typ tre timmar. jävla förkylning, GE DIG. men nu är det åtminstonde fredag. woho. får se vad jag ska göra idag, men jag vet att carro ingår. det är ju typ kulturnatta, men det känns lite .. orka. nej, vi får se. jag & f hade planer på att åka till varberg i helgen men nu blir det inte så iallafall. får se vad vi ska hitta på nu, det enda jag vet är att vi ska sova i tält. maha, kommer gå as bra. grilla ? hm. blir nog en liten resa till göteborg också. kul ! kan inte vädret bara skärpa sig (det räcker faktiskt nu, carro) nej, hungrig i am, frukost.

hur orkar du ens bry dig ? sluta slösa din tid.
ni kan hata oss om ni vill, skratta, håna oss.
vi rör oss - ni står still.


det tog mig upp en bit över noll

music when the lights go out; det här är en sån där dag, fortfarande sjuk :*
jag saknar dig F.
tiger lou - all i have
lars winnerbäck - elden
lace - point of view
the ark - all i want is you
jason mraz - mr. curiosity
rufus wainwright - hallelujah
lars winnerbäck - faller
arctic monkeys - d is for dangerous
the perisher - when i fall
anberlin - a day late
the ark - disease
lars winnerbäck - en svår & jobbig grej
kent - ansgar & evelyne

carro, jag finns här <3 alltid.

press hold, jag faller med flit

grr, jag är sjuk. jävla förkylda människor som omringar mig hela tiden. ingen feber än så länge iaf. :)
if there is disease in you, i want to have that disease too

hey-hey, it's a sunny day

allt som vi sa då, tänk att man kunde säga så. vi snackade skit om alla vi kunde klandra, för att komma på att vi bara hade varandra. det kunde varit några andra, men det var vi
världens slappaste dag (sova, äta, sola, träna), as skön slapp helg (trio-kväll, fidde <3, göra absolut ingenting ansträngande förutom att skratta, typ). en hel del i skolan nästa vecka, men det gör fan ingenting när det är så lite kvar. matteprov imorgon, woho. åh, hur kan allting bara vara såhär jävla bra ? underbart.
& vi glömmer höst & vi glömmer vår. vi glömmer allt & tror att tiden är svår. men man kommer på sen efteråt, att vi hade rätt kul emellanåt

my heart is on my sleeve
wear it like a bruise or black eye

fjärde maj

idag är den den fjärde maj, & det är ingen vanlig dag för det är
SARAH'S FÖDELSEDAG <3
(jag vet att du fyller 16, inte 15. promise)
grattis som fan älsklingsgrisen/grönis/albert & allt annat. trion, ever and ever ! myskväll & firande ikväll.