shoppeli is the shit

oh yes. igår besökte jag och mina kära vän sabina götet-borg. väldigt trevlig dag ("naejzh", haha)
självklart kunde jag inte inte shoppa, när det var rea överallt. men folkbombningen hindrade mig dock något faktiskt. trots det lyckades jag hitta en svart kjol med hög midja. har varit nyfiken på att prova länge, varken kjol eller hög midja är riktigt min grej egentligen. trodde jag. blev totalt förälskad i den nedan från MQ. sedan skaffades också lite fler armband som sällskap till det gråa hjärtat som jag fick av F. ihw <3

eftersom det är väldigt knas väder just nu kan man inte göra så mycket annat än att vara ute / inne typ samtidigt. alltså åker man någonstans och gör någonting där man kan välja, ett bra alternativ på det kändes som knalleland (som killen i götet igår tyckte ägde). jag och melina besökte för första gången den såkallade "rök-rean", som det inte fanns så mycket kvar av. jag fixade bara ett par leggings därifrån. men sen hittade vi andra reor och secondhand, som fan är det bästa jag vet. köpte nya örhängen och en brun väska. väldigt, väldigt, väldigt billigt. typ gratis.
oh, jag är lycklig och yes jag vill ha meeer !
   

TILL "JOHN JOHANNES LUNDQVIST" (alias: jeppan)

om du slutar tjata någon gång så LOVAR jag att byta mobilsvar, okej ? (dock nämns inte när, men när jag fått ny mobil vilket är snart ska jag ändå byta) käft nu, jag orkar inte med ditt tjat längre.
du är en sko som sagts förr, och just nu ger du mig skoskav. grr.

my dreams are so high

that your kiss might kill me.
so won't you kill me ? so i die happy

igår var det lördagen den 28:e juli. och som jag brukar säga; det var ingen vanlig dag. för gissa vad det är ? just det, fiddes födelsedag. han har nog längtat i smyg, men förnekat det grovt. "palla att fylla år" typ. ursäkta, det är ju fan det bästa som finns. en enda dag om året, som är BARA din dag och där alla bara bryr sig om dig och ger dig saker. gratis. det finns fan inget bättre (om man är ego som jag. och möjligtvis carro).

iallafall, jag har sett fram emot igår. men samtidigt varit nervös, för att ge presenter till någon som betyder mest av allt är inte lätt. det är fan löjligt svårt. kul att ge bort något som personen ifråga inte blir ens glad av ? nej, uä. men jag var ju tvungen. och jag har verkligen lagt ner tid på det här, verkligen ansträngt mig.
och det slutade med en salig blandning av en massa interna, personliga prylar som nog ingen kan riktigt förstå sig på.
1. en kärleksväxt. närmare bestämt en kaktus (omöjlig att döda om man inte heter carro).
2. ett paket sitting-bull. det är glass för den som inte fattar det. och den är god. jag känner två personer som älskar den, varav en fick det just igår.
3. "sjunde himlen" dvd-box, första säsongen. jag hatar det programmet, det var svårt, emot mina principer och ren tur att jag fick tag på den och jag hoppas verkligen att det var värt något.

image81

nu är det iallafall överstökat, och bara två och en halv månad tills jag fyller år. TJOHO.
kvällen igår var ett enda stort födelsedagsfirande. för vi hade fler än ett födelsedagsbarn tydligen. efter att jag jobbat i sju timmar mötte jag fidde i stan och åkte till sjömarken. där mötte vi linus och adam för att käka pizza. sen drog vi oss upp till 18-års festen hos bob/reko/robin enqvist. där böjds på mat, chips och skit-mysade drinkar. kvällen var as härlig, det ar grymt mycket folk tillslut. erika, sandry och ida var glada som alltid. sen var det såklart lite bråk, balkonger, isbitar, citron, tårt-hatt, klädbyten och massa annat. (i keep my jelousy close, 'cause it's all mine) vid ett drog jag hem efter en vinglig cykeltur med F, träffade lite folk på busstorget och promenerade sen hem i regn och lera med isak och salle.

jag har sagt det förut, men jag har verkligen aldrig någonsin ens varit i närheten av att tycka om någon såhär mycket.
och aldrig varit såhär rädd för att förlora det heller. <3

en vecka med annie

jag är just nu sämst på att blogga, iegn. borde nästan få pris. tröstpris kanske ? jaja, ska dock nämnas att jag har haft fullt upp, mer än vanligt. för er som orkar läsa (haha, säkert JÄTTE många som absolut känner sig väldigt tvugna) så ska jag skriva om hur min närmaste vecka har varit. nu när jag ändå inte har något bättre för mig, när jag sitter hemma i fiddes stora, tomma, mörka hus och väntar på att han ska komma hem från danmark.

torsdag 19/7, vecka 29
jobbade två timmar på morgonen, för att jag skulle lära mig baka bröd. ganska svårt när man sovit tre timmar och är ungefär lika stark i armarna som en daggmask (som förövrigt inte ens har några armar). på eftermiddagen träffade jag fidde, och sen mötte vi upp halva min kusinskara bestående av: hanna, erik och frejsi. angenämnt borås-besök och glass i stan. kvällen slutade med att vi ovannämnda + kurr, alle, maria, johan och några till spenderade natten hos kusin nr. 5 hampus. väldigt lugn men lyckad kväll (de två paren + hampus kollade på "natt på museet" medans ett gäng galna människor körde "snurra flaskan" på balkongen)

fredag 20/7, vecka 29 jag och fidde (som busigt nog sov i min yngsta kusins säng bland allt rosa och alla gosedjur) vaknade helt seriöst klockan 06:50 och kunde inte somna om. usch, döden. morgonen kan inte beskrivas med ord, men det slutade med att bara jag och F var kvar i kusinens hus på hestra efter att alla andra hade åkt. vi åkte sedan till mig en stund, åt mat, och sen skulle jag till jobbet. jag mådde då inte så bra, jag led av HEMSK sömnbrist. febertrötthet och huvudvärk gjorde inte saken bättre. fast fick dock palla fyra timmars jobb ändå. trots att jag var as trött hamnade jag med fidde hemma hos sandra, där det var lite folk. fullt med bus med ludde och linus fram till 01:30 då jag och fidds promenerade hem. hungriga var vi så vi fixade korv (rostad lök is the shit <3) och sedan gick vi och la oss. phu.


lördag 21/7, vecka 29 vaknade hyffsat utsövd för en gångs skull, för att jag slapp gå till jobbet kl. 06:30 som egentligen var planerat. efter mega-fet frukost i casa de la snygg packade vi ihop oss i bilen och cruisade ner till varberg. vi stannade på vägen och åt mc donalds (alla fick plus-meny för att vi skulle få gröna coca cola-glas ?), vilket var enda maten vi åt på hela dagen. sedan besökte fiddo och jag den inhyrda lägenhet som var vårt hem den natten. ganska skrämmande ställe, men vi lyckades dock göra den helt okej. (kan det ha varit de snygga leopard-täckena vi bäddade in kanske). nämnas kan dock att bror johan + flickvän kom dit för eventuellt sovplats men ångrade sig väldigt snabbt. (undrar om det kan ha varit täckets fel ?) iallafall, klockan 16:45 lämnade vi lägenheten för en kort promenad ner till fästningen och den grymt långa kön in till kvällens konsert. som tur var hade vi platser paxade av mina underbara vänner carro och sarah <3
kvällen går knappt att beskrivas med ord, men några bilder ska nog kunna visa en hel del. (två små parenteser bara, hot night crash-låten och ola salo i mitt hjärta. han är fan det coolaste jag vet). efter att ha stått upp i sju timmar, tittat på tre otroligt grymma artister och levt på cider/toblerone var jag och F helt slut, så det blev direkt tillbaka till lägenheten och leopardtäckena. dock två lyckliga figurer som nu hade sällskap av the ark's-trummpinne. fulländad dag helt enkelt, men som sagt: quite a feeling, quite a relief, quite a mess ..


söndag 22/7, vecka 29 väckarklockan ringde och jag var tvungen att pallra mig upp eftersom jag hade ett tåg att passa. detta var ingen vanlig dag heller, utan den 22:a.
min och fiddes dag helt enkelt <3
men som alltid hade vi värdlens sämsta tajming så vi skulle inte vara tillsammans mer än några timmar under dagen, för att en av oss skulle stanna i varberg. jag skulle natruligtvis hem och jobba, som typ alla andra dagar. små ljuspunker var trots det ett sött grattis-sms från kusin hanna och erik, och att jag fick sällskap på tåget hem av mina två bästa vänner i hela världen. det visade sig också att de hade godis med sig, och inte bara det: DE BJÖD PÅ DET. tjoho. inte något som hör till vanligheterna i våran otroligt oslagbara bästis realtion kan jag säga. sen kom jag hem, bröt ihop lite (hänt så mycket och sovit så lite = inget blir speciellt positivt), räddades av min underbara vän lollo (kärlek, tack) och sen jobbade jag i åtta timmar. uä. med robin. oh gosh. (lollo; kan vi inte byta arbetskamrat ? SNÄLLA)

and if anyone ever matter it's you <3

måndag 23/7, vecka 30 jobbade idag igen,någon som är förvånad? (har funderat på att tatuera in "ICA KVANTUM" i ett hjärta någonstans, men vi får se hur det blir med det). promenerade sedan hem från jobbet. åt lite mat, pratade en hel del i telefon och gick sedan och la mig bolibompa-tidigt, somnade som en stock och sov stenhårt i nästan tolv timmar. hade nog en del sömn att ta igen kanske ?

tisdag 24/7, vecka 30 mötte carro i stan kl. 11:00, för att sola. har fått många hemska komplimanger om min hudfärg och folk behövde typ solglasögon för att titta på mig innan så det behövdes. efter det sprang vi iväg till friskis-gymmet och tränade. pluspoäng där. vi träffade ludde + vän som stod och pumpade biceps i två timmar. sen åkte vi hem till sarah. woho, väldigt saknad människa. när vi kom dit började det regna och det slutade inte heller så det blev att vi stannde där (förutom när vi tog all bacon som hon hade hemma och sprang ner till carros alphus för att äta upp det) ända tills 20:00 då vi åkte ner till staden. där gick vi till biografen och hämtade våra biljetter. äntligen var det dags att se den femte fimen "harry potter och fenixorden". vi drog och köpte pistage-nötter och ramlösa/festis (jag och carro) och godis och fanta (sarah). säger det något om våra olikheter ? (eller bara att jag och carro är löjligt wannabe-hälso freak ?) utanför bion träffade jag min vän anton. there was a time .. bla bla, filmen var faktiskt lätt den bästa filmen i serien enligt mig. den var snutte big time, med lagom av allt och det viktigaste från boken. (yes, jag är en nörd och ja, jag vet om det). sedan var det hem och sova, för gissa vart jag skulle nästa morgon ?


onsdag 25/7, vecka 30 japp, rätt gissat. till jobbet. och inte ens en vanlig jobb dag, utan 9 timmar och 45 minuter. mitt eget fel kanske eftersom jag jobbade lite extra åt min kära vän magda, men ändå. överlevde mot alla odds (jag har inte förlåtit dig än tobias, jag ville verkligen gå ut och köra vagnarna) genom att se fram emot att få träffa fidde efter jobbet. det fick jag också, men i typ en meningslös timme eftersom han och callis hade fått för sig att åka till danmark idag. dåliga bussförbindelser och kass tajming förstörde min kväll. fast efter enochenhalv timmas telefon med F så kändes det åtminstonde överkomligt.

ja, och nu är det ju som bekant torsdag 26/7. har jobbat i fem timmar, mr. b kom in på ica och .. det är inte ens värt att nämnas. BITCH, och nej inte jag den här gången. det gick åt helvete att stänga också, höll på att missa bussen till stan. önskar nästan att jag gjorde det, eftersom jag helt klart hamnade på fel av de två som fanns. "känner ni hur mysigt vi har det ?" var busschaufförens kommentar och jag ville verkligen spy på alla som skrek "JAAA". fulla människor när du inte är full själv är inte roligt. inte någonstans. det suger, det är tröttsamt och det skadar din hörsel allvarligt. grr. och nu sitter jag här. med endast pistagenötter (min nya kärlek) och katten tarzan som sällskap. ganska överkomligt tänker ni, men jag trodde att jag åtminstonde skulle få ha sällskap av min pojkväns föräldrar. men icke, de är bovarna i hela danmarks dramat och är inte heller hemma. suck.
ge mig 03:00 och fidde nu .. <3
GODNATT. (till alla er som otroligt nog har kommit såhär långt har jag bara en sak att säga; skaffa ett liv. nu på momangen. och en pojkvän som hatar danmark - inget illa menat carro)

       

QUITE A FEELING, QUITE A RELIEF, QUITE A MESS ..
hur kan allting förändras så fort ?
but still my feelings for don't

<3
- tre underbara månader.


i can't stop

addicted to this feeling
alltså denhär dagen har varit mer konstig än vanlig fastpåettannorlundasätt, rolig, proppfull, tröttsam men samtidigt underbar. en sak är säker iallafall, trots denhär veckan med fidde varenda dag så får jag aldrig nog. om det är möjligt att tycka om en person mer och mer för varenda liten sekund som går, så gör jag det. definitivt.

imorgon åker "my baby and i" (- sahara hotnights) till varberg, en egen lägenhet och konserten. fan vilken underbar helg, vecka, månad, år. mitt liv äger, trots att jag ser ut som om jag har herpes på hela halsen (grr, snutt)
<3

image72
du och jag, du och jag, du och jag.           

.:. .:. .:.

remember when the boys were all electric ?
now when she's told she's gonna get it
i'm guessing that she'd rather just forget it

slösa pengar är jag bra på

yes.
 
jeansjacka från weekday & klänning på h&m
sen köpte jag underkläder, nagellack, present till pojkvän & glass också

snabb update

om fem minuter lämnar jag den regniga staden borås för en shopping-tur till göteborg med melina.
sen när jag kommer hem ska jag träffa carro och sarah en snabbis. wihi <3
kl 20:00 bär det dock av på kalas med min numera blonda pojkvän. stressig men allmänt go dag ser det ut att bli. har haft det omtumlande och omväxlande bra / dåligt sen sist, mycket jobb och skit men det funkar.

PÅ LÖRDAG ÅKER F OCH JAG TILL VARBERG. the ark  - sahara hotnights - timbuktu, äntligen ! lycka.
får se om vi hörs innan dess.

byt mobilsvar ?

igår på jobbet såg jag att min kära pappa hade ringt mig och lämnat ett meddelande på mitt mobilsvar. intressant tänkte jag, vad har jag nu gjort. såhär löd det:
" - GRR. ALLTSÅ FÖR HELVETE ANNIE, OM INTE DU BYTER MOBILSVAR SNART SÅ VET JAG INTE VAD JAG GÖR. DET ÄR SÅ JÄVLA IRRITERANDE ATT BEHÖVA LYSSNA PÅ ***** HÅKAN HELLSTRÖM VARJE GÅNG DU INTE SVARAR. BYT ! just nu sitter vi på båten 'christal' på väg till .. blabla".
haha, nej pappa jag tänker inte byta mobilsvar. för jag orkar inte, och jag tycker att min röst suger så nej.
ett tips bara: sluta ring.

music of the day

städar man, så måste man ha musik.
sahara hotnights - quite a feeling, hot night crash & visit to vienna
the darkness - i believe in a thing called love & love is only a feeling
lars winnerbäck - söndermarken & stort liv
the ark - prayer for the weekend
damien rice - 9 crimes
backyard babies - minus celsius

tänk dessa på repeat, gånger 100.
the first flush of youth was upon you when our eyes first met
and i knew that to you and into your life i had to get


leave me out with the waste

this is not what i do. it's the wrong kind of place to be cheating on you
it's the wrong time, he's pulling me through. it's a small crime and i've got no excuse
is that alright with you ?

huset börjar se ut som tidigare, och jag har tom. fått igång tvättmaskinen. jobb fem timmar ikväll, and sometimes i think i'm gonna kill myself by thinking.
om jag förlorar dig så har jag ingenting kvar, förlåt mig men du är allt jag har <3
image69

give my gun away when it's loaded
is that alright with you ?

(förlåt om jag har sårat dig, lämnat dig, ljugit ? det var inte meningen vännen, men jag var så rädd. förlåt)

if you don't shoot it how am i supposed to hold it

tidsfördriv

suck på mig, andra bloggen idag. och nej, jag satsar inte på att hamna under "mest aktiva". iaf, magnus betnér är fan bäst, seriöst. perfekt bakis-sysselsättning (orkar faktiskt inte städa mer nu): mjölkpaket, chips & youtube.com
image68
"the measure system in england ? well, the smallest unit is an inch. an inch times twelve is a foot. that far i think it's okey. but a foot, not times twelve, but times three is a yard. a yard, not times twelve not times three, times seventeenhundreed and sixteen is a mile. WHY ? what the fuck is wrong with you ?" - HAHA, så klockren.
SE:
http://www.youtube.com/watch?v=fhDtegMoyTQ&mode=related&search=


"fan, om man skulle döda en kändis. det är bara jag som tänker såhär alltså på morgonen. man backar ur bilen ur garaget och kör ner till stureplan. man har en bra dag, joe labero är där. bara trampa på gasen, bara köra på joe labero och bara se hans hockeyfrilla flyga femtio meter bort. typ'trolla dig ur det här din jävel' " - så jävla bra.
SE: http://www.youtube.com/watch?v=duk1ZWfQHlA&mode=related&search=

hittade precis världens största blåmärke på min höft, och det gör grymt ont. hur och när och varför ? hm, no idea.
jag har btw fått en ny stalker (eftersom min förra sa upp sig efter att jag varit alldeles för otrevligt ett tag. grr), och visst det gör väl inget om det är en person man kan undvika. men jobbar han på ditt gym, då är det fan kört. skit också ..


the comeback

partydygnet måste jag nog ändå kalla det här. sheat, fyfasen vad det har varit hålligång i det här huset. de sista tre gästerna gick precis (självklart med en öl stadigt i handen), folk började droppa av vid 05:10 imorse, och nu sitter jag har och dricker kaffe. har jag sovit någonting i natt ? ingen aning faktiskt. igår var först jag och sabina i stan. vi köpte sjalar och leggins, väldigt najs. sen så åkte vi hit, fixade oss och väntade på att det skulle komma lite folk. vi höll nästan på att somna, men vi klarade oss.
gårkvällen kändes som en jävla repeat-knapp, allting bara upprepades om och om igen. alltifrån alkohol, chokladsås i alla jävla sängar + soffan, gruppssexs-orgie / two people only i MITT rum (lite sur jag är),  I'VE GOT BALLS OF STEAL, total länsning av mitt kylskåp och av mina vindruvor, "oh yes, i like it. it's a good one" - christians kommentar hela kvällen, ett jävla sms skickande, kondomkrig, illamående, samma jävla skiva på repeat i ett dygn, BALLS BALLS BALLS OF STEAL. vi var trots allt max tio pers hela natten men att döma av hur mitt hus ser ut så måste vi ha varit hundratio. herregud, kommer få städa i en vecka. fast det var det fan värt, jag minns inte mycket men kul hade vi.

ska iväg och jobba klockan 17:00 (hur jag ska palla det är fan frågan) och sen ikväll ska jag och fidde äta kina och mysa <3 woho, äntligeeeen.


så mycket kärlek

sammanfattning av gårdagen (ja, klockan är faktiskt en bit efter tolv):
jag har nog aldrig fått så mycket uppskattning på en och samma dag någonsin förut. i så olika former av så många. ibland blir jag faktiskt förvånad att det faktiskt var flera, jo nu snackar vi nästan hela irak eller iallafall halva grönlands befolkning = cirka fem personer .. men ändå. jag blir så jävla glad och känner mig så grymt tacksam (JAG VET, det är typ förbjudet "du förtjänar det" eller vad fan som helst, men nej. jag är fan tacksam)
jag uppskattar er alla precis lika mycket, om inte mer <3 tack.



image67
(jag testade den här idag (tredje burken på två veckor nu, GREAT) &
loll köpte "fish food". grymt goda. killen på videomix har rätt, det är dom bäst spenderade 49 kronorna på länge)

en magnus betnèr kommentar får avsluta kvällen: han hade fått förfrågan om att komma och föreläsa om mobbing "men hur svårt kan det vara ? okej, sätt en ful unge i mitten och gör sen en ring med andra barn runt"
precis. god natt.

i got to ask you one more time

don't touch me please, i can not stand the way you tease

har verkligen inte tid med att sitta här, men det gör jag ändå. lyssnar på backyard babies, dregen är så jävla hett <3 har varit och tränat halva morgonen, fjärde gången på en vecka. än så länge är det kul, men eftersom bara gymmet är öppet i tre veckor till kommer jag hinna tröttna. nu är jag hemma för att käka, duscha och sen åka ner till stan och möta loll. jäej. jag åt typ fiskgratäng nyss (inte gott, men nyttigt) och idag har jag varit utan godis i två hela veckor. okej, jag kommer nog bli en morot snart ? haha, nej en bit kvar. ska handla lite för mammas pengar sen och då ska jag fan köpa glass. först tjej-mys en stund ikväll och sen kommer nog en av mina gamla kompisar på film-besök. hoppas det, har gått alldeles för lång tid nu !

i needed <3

-» Fidde säger:

jag tycker om dig så mycket att det inte går att skriva i ord, stjärnstop.

(ibland äger faktiskt min släkt, idag fick jag 2000 kr i ovikta 500-lappar av min mormor och 3 st toblerone av morbror. LYCKA)
tack.


där elden falnar

hade faktiskt riktigt kul igårkväll, tog en massa bilder som jag ska lägga in senare. jag, carro och oa drog till brotorp till syskonen wallman. där var det redan lite folk (killar + rebecka rättare sagt) som satt i vardagsrummet och myste. chips <3 vi slog oss ner och bunkrade upp med våran lätt äckligaste blandning någonsin. ouzo, lakritsvodka, och utblandning. INTE GOTT NÅGONSTANS. usch, fyfan. och med detta skulle vi köra öl-pyramiden med alla andra som var fem år äldre och drack öl. haha, gick väl sådär kan jag säga. alla sju killarna mot oss tre tjejer. yasmine kom någonstans mitt i också. sen mådde väl inte jag jätte bra ett tag, fast tiden sprang iväg (fattar inte varför jag skickade massa dumma sms till alla, så jävla onödigt) och plötsligt var klockan 23:20 och skulle vi till stan. där gick vi tydligen runt ett tag, tänkte gå in på krogen men vi var för många och det var 20-års gräns. så killarna dissade det, vi köpte kebabrulle / schawarma och drog på efterfest till rickards lägenhet på bergdalen. men vi var grymt trötta så carro och jag drog ner till stan ganska snart igen igen. där köpte vi först glass (andra för kvällen) och sen träffade vi ludde, uddh och en grymt full calle. spenderade en halvtimma med honom på mc-toan. stackaren kunde inte ens dricka vatten och var helt smutsig och blöt. tio över två tog vi bussen hem och på den satt oa. sen i alphuset var vi as hungriga så vi åt massa fil och sedan gick vi och la oss. har nog aldrig varit så trött i hela mitt liv, imorse vaknade både jag och carro klockan halv 12. det kändes som om jag sovit i en timme typ. uä. nu är jag iaf hemma, sitter och fördriver tiden lite innan jag ska hem till mamma. dom packar ju ihop sig och drar ner till falkenberg idag, så jag har det huset för mig själv nu i en vecka. great. hoppas dom har fixat våran porr-bombade virus dator bara, när det ser ut att bli kass väder resten av denna veckan också. är så jävla avundsjuk på sarah som befinner sig i 28 graders italien. LYLLOS.



jag försöker att inte bry mig, inte läsa, inte ta åt mig, inte vara rädd. men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte gjorde det, för det gör faktiskt ont </3 jag försöker att hålla mig vid ytan allt jag kan, fast topparna är högre nu och dalarna är djupare sen elden försvann. vem som helst kan avge tomma löften och göra hål när dom lovar och svär. det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är.
gör inte samma sak mot mig, snälla ?

m. manson - tainted love

i totally love this song. <3


070707

dagens datum. verkligen dö-coolt.
jag blev väckt imorse (räknas det ens som morgon efter klockan 11 ?) kvart över 11. brukar seriöst aldrig sova så länge, måste ha haft en hel del sömn att ta igen. och varför i helvete har inte vädret blivit bättre ?! hoppas det spricker upp lite framåt kvällen, annars ska jag stämma alla dumma jävla vädergubbar som bara ljuger.
by the way, tvättmaskinen går att använda igen fast typ inte utan skruvmejsel. jag fick i allafall ut min tvätt, PHU.

JAG VILL HA GLASS <3


ps. jag och f kollade på "kejsarens nya stil" i onsdags. älskar den filmen, disney is the shit. ds.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

you can't loose what you don't have,
but when you get what you want, that's when you've got something to loose


så lite plats, så lite tid. bara du och jag, som alla andra. om du inte finns där, om du inte fanns där ? man blir ensam bland tusen. du tar så lite plats, mitt hjärta i din hand. jag trodde jag uppskattade, kände, tyckte, ville, var säker. men ingenting, ingenting. men jag vet nu, bara du finns där. bara du finns här. inget annat har någon betydelse, jag vet att detta är rätt. så jävla rätt. bara du <3


i wanted it to last forever

i wanted you to stay forever. don't say everything changes in time.



snälla himlen, det räcker nu ? SLUTA.
jävligt lugn och gosig kväll faktiskt, jag har blivit så jävla lat. vart i stan med carro och sen i alphuset och käkat /  kollat på ganska patetiska amerikanska program. alltså "sjunde himlen", finns det inga gränser ? tydligen inte.
inget party ikväll, men imorgon. "festa med stil", haha. not gonna happen. fast vi är bjudna på förfest hos robin och syster på brotorp iaf, och det kan nog bli himla trevligt.

maskinen från helvetet

image64
skaffa aldrig tvättmaskin. seriöst, jag ska tvätta för hand resten av mitt liv. JAG HATAR DEN. vatten, tvättmedel och ludd överallt och jag får ändå inte ens ut tvätten (kan bero på att jag lyckades bryta av handtaget ?). jävla, jävla skit.

var dock en jävligt go kväll igår. hiphop & rnb night på the voice, eller ? (FÖRLÅT LUDDE <3) fast du förtjänade det nästan. laaaaseeer.
shake it carro ! woho.

the moon got lost again last night

but it hurts when i think, when i let it sink in. it's all over me. i'm lying here in the dark. i'm watching you sleep, it hurts a lot. and all i know is you've got to give me everything. and nothing less 'cause you know i'd give you all of me. (don't ever wanna have to go and give you up) stay up until four in the morning and the tears are pouring and i wanna make it worth the fight. but what have we been doing for all this time ? 
baby if we're gonna do it come and do it right

tell me.

ps. sluta ring mig när du är full alltid. ds.

01:19

jag hatar efterfesten. det borde brännas. fast ibland (IBLAND) är det kul att gå in och snoka lite på alla patetiska såkallade människor som har en sida. okej, JAG har en sida. men det är ju bara för att kunna snoka. promise :)
gick precis in, vilket jag inte gör speciellt ofta, och då hade jag 156 besökare, 3 olästa meddelanden och 13 nya gästboksinlägg. haha, som sagt: jag är inte inne så ofta.

gästboksinlägg från min vän ludde:
LudwigMattsson 17 år 31 Maj 14:58, Läst
tja annie! är du sugen på att äta lite smör med mig i morgon? jag köper lätta, bregott, lätt och lagom, du kan köpa arlas margarin, Pure Smör:) är du på? puss hej levermajs

HAHA, bring it on mannen. ge mig smör <3


fredrik snygg <3

vi har gjort absolut ingenting i två dagar nu och det är helt jävla underbart.
oh darling, who needs love ? i do.

who needs ?

två jävligt goa kvällar än så länge :D
huset ser dock förjävligt ut, men det får jag få panik över senare. allt har ingått från matlagning (ja pappa, jag äter faktiskt ibland) och massa filmer mitt i natten till två nattbad inklusive bastu, hårinpackning och allt som behövs därtill. oh shit, igår klockan tre var jag tröttare än någonsin. köpte nytt träningskort igår med, så jag var på gymmet i nästan två timmar. blir en go repris på det idag, fast med carro. väldigt trevligt. på torsdag åker sarah till italien i över en vecka, kommer sakna dig järnet. och hon kommer bli löjligt brun medans vi regnar bort här i jävla skit borås. vart är det fina vädret som utlovades ? ska seriöst stämma alla väder-människor.
(idag får jag äntligen träffa f, saknar dig <3)

min kära bästa vän carolinè är en intressant person. faktiskt, man blir ständigt förvånad fortfarande efter flera år.
förra veckan pratade vi om hur många killar man hinner med på ett år om man tar en varannan dag (fråga inte).
jag: - men det måste ju bli typ .. nått på hundra. hundrafyrtio ?
carro (väldigt elak skeptisk och överlägsen ton): - är du helt cp eller ? det är ju bara 156 dagar på ett år.
HAHA, precis.

igårkväll vid matbordet (tacos) och carro sitter och äter ost. plötsligt bokstavligt talat skriker hon:
- JAG GJORDE AFRIKA !!! TITTA TITTA, JAG GJORDE AFRIKA.
och är helt överlycklig över att hon lyckades få en minimal ostbit att likna afrika (den såg precis ut som en helt vanlig trekant, men hon var övertygad). det är kul med lättroade vänner <3 du är bäst sötnos.

söndag-natt, med sarah, kyperedssjön, nakenbad

image63

heart in a cage

äntligen, ÄNTLIGEN har dom åkt. kunde inte bli en bättre start på den här veckan. hela familjen bogsjö befinner sig just nu i varberg, träslösvläge, arrendevägen 109 i stugan ... utom jag. jag har hela huset för mig själv HELA veckan <3 så otroligt skönt.

helgen har varit ovanligt lugn. fast det förtjänade jag efter tre hela veckor fulla med stök nonstop. det som är mest värt att nämna är väl fredagen som spenderades med sarah. vi gick i stan några timmar, tog en fika på bakgården. får seriöst aldrig nog av det stället, så mysigt. sen så fick vi för oss att åka någonstans, så vi köpte lite grejer och tänkte dra till almenäs. fast dit var förbindelserna väldigt dåliga, så vi ändrade oss och åkte till sjömarken istället. fast först åt vi pizza i stan. väl i sjömarken gick vi till sjön och bryggan (som låg fem meter ifrån land, vilket tvingade oss att ta av oss kläderna och typ simma ut. haha) där satt vi halva kvällen och åt glass, mazariner, drack ramlösa, snackade skit och hade allmänt mysigt. 

när jag jobbade i lördags läste jag att den hemliga gästen till peace and love - festivalen var LARS WINNERBÄCK. alltså, muckar världen med mig ? fatta hur mycket jag hade velat se den spelningen, det är hans enda i sommar. fan att jag inte var där, lyllos gänget som är. åh, typiskt.   

just nu sitter jag och väntar på att sarah ska komma och dela min ensamhet, får se vad vi hittar på för bus ikväll. har precis spenderat över en timma med att installera mig lite här hemma (med det menar jag att jag har spridit ut mina grejer över hela huset, för att ingen kan klaga). carro, lollo, linda och andra glada människor befinner sig just nu på pier pressure. hade varit så himla kul att åka, men känner samtidigt att jag klarar mig utan det. faktiskt.

image62
bild från i fredags.



sms kl. 03:56 30/6:
"sov gott"        
- ?