KORTEGEHELG

dag 1; torsdag än så länge är det faktiskt över förväntan. inte för att vi har gjort så mycket än, men det är så jävla go stämning & allt sånt bara. vädret, ÅH. igår hade vi möte med kåren, och det va ungefär exakt lika cp som vanligt. sen fick vi våra underbart snygga overaller <3 mörkblåa, lätt snyggast av alla. sen skulle alla barnen måla dem på samma gång och det va helt fullt på skolgården, så jag och fidds drog till rasmus i sandared och målade lite. bara vit färg än så länge, så jag ska pimpa klart den idag. sedan åkte vi till casa de la snygg i sjömarken och lagade en massa, massa fetto mat. gott :) cyklade sedan (helt livsfarligt) ner till bussen, träffade lite folk och drog till stan igen. hängde på skolgården några timmar, flummade runt och hade lite trevligt och sen åkte vi hem.
helt ledig nu fram tills på onsdag, hur skönt är inte det ? den här helgen blir den bästa på länge, lätt.

dag 2; fredag eftersom det inte var någon skola igår kunde jag sova lääänge. gick upp, luffade runt och drygade gärnet bara för att jag kan ungefär. åkte ner till stan sen för att kolla i lite affärer. fick min underbart feta lön igår <3 då är det fan värt att jobba. träffade sarah i stan, saknar dig så jävla mycket ! klockan ett skulle vi samlas på skolgården. där var det fullt med folk och killar utan tröja. haha ;) jag målade klart min kära overall, lovar att fixa ett kort på den. drog och käkade på thai silk med linda, oliver och wictor. mums. var sedan tvungen att åka till jobbet. bara fyra timmar, men ändå. missade xt-games (som iofs blev avblåst innan det ens börjat ungefär). åkte ner till stan och bort till resecentrum där jag mötte en massa folk. vi spenderade nästan hela kvällen på pisseberget, och det var riktigt kul. eld, massvis med folk och alkohol. polisen kom dit några gånger, men vad jag vet tog dom ingenting eller något sånt. och jag kunde gå i t-shirt tills klockan 23 för att det var så varmt :) nästan alla var hur glada som helst och jag säger bara; fuck bäckängs gemenskap. vi slår den SÅ lätt. carro kom dit, och det var verkligen askul folk överallt. drog hem en stund efter ett, och först då var det kallt. igårkväll blir svårslaget men jag tror fan att det går.
( fidde, nothing can compare <3 min )

dag 3; lördag sov inte alls tillräckligt länge, skulle upp och jobba klockan tolv. sex timmar, muä. nej, det gick bra. sedan drog jag in till staden och träffade carro babe <3 vi drog först till teknisskolgård och såg helldrivers spela en låt, men carro kände sig mobbad så vi stannade inte så länge. sedan gick vi till campino och käkade pizza, MUMS (inget slår den här helgen i fettomat) carro drog hem vid åtta, halv nio och jag drog upp på berget för att träffa fidde och lite folk. trevligt, men kallt. vi hade tur och mötte två små snubbar på resecentrum som skulle på fest så vi drog dit. ett fettohus med tjugorum typ, i parkstaden. jag säger bara; korv. fyfan vad kul det var. undrar om dom märkte något ? haha. stannade där i några timmar, det kom massa folk, men sen drog jag och fidds ganska tidigt på en kvällspromenad och sedan hem för att sova lite.

dag 4; söndag åkte till knalleland med melina på förmiddagen för att shoppa lite. köpte väska, tröja, hårspray, bikini och säkert något mer. brände pengar helt enkelt. sedan åkte jag hem en snabbis för att äta mat (enda gången på hela helgen jag inte åt ute) drog sen till skolgården, träffade lindis. vi orkade inte stanna så länge så vi gick för att sno våran kundvagn. haha, i stan fanns inga i rätt storlek så vi köpte glass och promenixade till knalleland. hittade sedan en perfekt vagn som vi släpade med oss till skolgården. hur kul är det inte att åka kundvagn ? as kul. shit vad folk tutar, skrattar och glor. ser det så kul ut, nämen ;) det ägde. sedan blev vi lata och orkade inte pimpa kundvagnen mer än med ett snöre typ, så vi dumpade den på skolgården och linda drog hem. fidde och jag drog också hem en snabbis (hann färga fiddes hår typ) innan vi skulle till almenäs för att kolla på fotboll. kk vs. vf. där var det massa folk, men fyfan vad kallt det va. gick inte att vara kvar typ, så vi drog ner till stan. mcdonalds med ludde och andré, ja vi är feta. sedan åkte dom två tillbaka, och jag och fidde drog till sjömarken. end of dagen innan KORTEGEN <3 

dag 5; måndag äntligen kortege-dagen. jag och fidde hade tänkt sova till åtminstonde tio, men gissa när vi (jag) vaknade ? åtta. haha. drygade runt hela morgonen och laddade lite, åkte sedan till skolan. fixade våran emo-skylt, och jagade färg överallt. "emotrend -07 vill du se ut som alla andra ? bli emo" haha xD sedan kom linda segisen vid halv tre typ. vi sprang runt och busade lite innan vi mötte sarah och gick upp till biblioteket. just det, först köpte vi lite nödvändigheter i stan (som tex. en röd penna för att rita lite på armarna) på bibblan bokade vi en fetto-toalett i två timmar typ och blev stylade till emos. sarah, du ä g e r. hade aldrig kunnat lyckas utan dig ! gick sedan till skolgården, drack lite, hade kul. sminkade fidds till emo. sedan gick vi. åh, det var nog det roligaste jag gjort ever. aldrig skrikit, sjungit och skämt ut mig så mycket. ek 1a, bästa klassen lätt. direkt effteråt åkte jag och linda hem till mig. mini-förfest och lite av-emoing typ. byte kläder och sådär. drog ner till staden vid halv tio. resten är ett suddigt virrvarr, men jag vet ändå att jag aldrig har haft SÅ kul. fyfan linda, en kväll att minnas kan man säga <3 hemma lite innan tre, och då var jag verkligen helt jävla död. SLUT

kom sommarnätter under stjärnor, kom

det man är mest rädd för är att visa att man är den som inte vill, inte kan släppa taget.

somewhere only we know

var & fixade håret idag. uä, hatar det egentligen för jag tycker aldrig det blir bra. fast denna gången blev det faktiskt mindre hemskt än vanligt. fixade utväxt med nya slingor & det blev ganska blont. har nog aldrig haft såhär ljust faktiskt. klippte lite också, & det känns ju alltid lite ovant & kort men det funkar. ska iväg på "poetry slam" ikväll med klassen, låter väl sådär lagom kul ? nejdå, det går nog det också. imorgon får jag äntligen träffa sarah & carro igen. vi ska dra på boxning, lyckades ju missa tiden & allt totalt förra veckan. på torsdag drar allt kortege-mojs igång. hoppas verkligen det blir sol bara ! anyway kommer det bli super, det är jag säker på.
we were the best thing.


22/4

fredrik snygg, jag tycker om dig mest av allt <3
i could go anywhere with you
& i'd probobly be happy

uppdate

mors dator är totalt kaputt. grr, det är ju fan den bästa. pluggat & tränat en hel del förra veckan. jobbat två dagar. hunnit med en del trevligheter med; kalas bland annat. fika på bakgården i fredags med sabbi & linda. älska bakgården. sen har jag grillat med, se där. eller det var inte direkt jag som grillade men ändå .. träffat carro & sarah alldeles för lite tyvärr.
blir fullt upp denna veckan med ser det ut som, långhelg (woho) & KORTEGE. äntligen :)


kent non stop

sammanfattning av dagen: <3
jag har sprungit i ett liv nu, jag sprang för att stå still
i jakt på ett mirakel, när det fanns precis intill
  (du fanns precis intill)

winnerbäck

går & drömmer om dig ibland, jag går & drömmer att du var här
du som alltid håller min hand & du som kan förklara allt det här
du som har ett eget liv, men som delar mitt liv när jag vill
fast jag har ett eget liv, så drömmer jag om dig lite till
lars winnerbäck - prinsessor

du ser andra halvan av solen när den sjunker i väst
                               jag sitter ensam här & undrar var vi hamnar härnäst

step outside my mind for a minute

step outside my mind for a minute
igårkväll

en hundradels sekund

människor som är rädda för saker som kan hända, fast det redan hänt. slow things down or speed them up, not enough or way to much ? din dröm är min nu, jag hänger kvar vid ett ögonblick. ett enda. du & jag, faith fell short this time. när idag blir igår, kommer du.. ? jag lever på det. det tog mig en hundradels sekund. du tog en hundradels sekund. heaven can wait we're only watching the skies. en kort sekund, det vackraste världen har sett.


two out of three ain't bad

and of we go, helg redan. fredag räknas knappt som en skoldag, börja 12 sluta 14.
ödet lekte lite med mig idag. haha, gårdagen var värst på länge. bottenhumör, jobb, trötthet, mer jobb, massa skit allmänt. "det löser sig alltid" tss ? men ibland så. den här dagen blev iallafall riktigt bra tillslut. slapp skoldag, toppenväder & (hur stor är chansen) dubbelbokning på jobbet så jag slapp. underbart. i sjömarken hela kvällen istället. men jävla danmark säger jag, sno en massa tid från mig. fast jag hade inte sagt nej till att åka dit. får se vad som händer i helgen, 100% inget jobb iaf. spännande.
allting känns bara mer än helt sjukt bra <3 best friends, ex-friends to the end. better off as lovers, not the other way around

747-dagen

GLAD PÅSK. första lyckade påskaftonen, till skillnad från de andra åren. men vilka minnen. igår iaf; gick upp tidigt, jobbade först i fem timmar. tredje dagen i rad vafan, grr. men det har gått prima faktiskt :) sen åkte jag hem på kalas en stund (hittade inte mitt påskägg), mötte sarah i stan & käkade massa pizza. sen drog vi på förfest hos jenni på byttorp. bara tjejer, men det var riktigt skoj. "my seven year old sister is a bigger slut than your mum and she doesn't even wear a bra". vid tio drog vi till sjömarken, vandrade två mil i uppförsbacke och sen PARTY. kul va det :) kakor i mikron, nytt rekord, raketer, vattenpipa, godis, massa folk men rätt lugnt ändå.

idag hittade jag mitt påskägg. jäej. ska dra till carro & sarah strax, när jag har klätt på mig. sedan ska jag träffa fidds <3
indeed a certain romance
"det är exakt vad jag vill ha, det luftkonditionerade ljudet. men mot gummi glas & metall, betyder ett mirakel inget alls - du är ett tidsfördriv att dö för"


     

good times on the rise, now it's all in your hands      - you make me sing about good things
d
et enda i livet som man ångrar är de chanser man inte tog
* i hope it's not me you didn't wanna keep


i'm going back to the stars


måndag: träffa sabine snabbt i stan, sen möta carro & sarah. glass, sol, mys & flum som helvete. hur kul kväll som helst :)
såg saw 3, & slocknade sedan i odqvist's alphus (tyvärr utan sjukling-sarah) 



tisdag: vakna hos carro & somna hos fidde, kan det bli bättre ? v 
in the morning (say that you'll stay) you know we won't remember a thing
hann med att gyma igår också, & handla/laga mat/uppesittarkväll. idag åkte jag en sväng till mormor. glass med hallon för andra gången under ett dygn
when breathing just passes the time  du är det bästa som finns.


minnen av aprilhimlen

jag sitter ensam här & undrar vart vi hamnar härnäst
underbara göteborg, vårstad. spårvagnar, solskenet, fullt med folk, glass & fåglar. fem timmar bara flög förbi, men jag & melina hann med en hel del. nästan 1900 spänn gick upp i rök, men det var det värt. har köpt svarta söthets skor. lite klack på, men jag tror det ska funka. sen en oversize tröja i vit/guld. köpte jeans också, svarta nudie. väldigt stuprör, precis som jag vill ha dom. lite hårgrejs (haha, varenda gång jag är gbg lyckas jag med det) & sen dagens flygare; bikini. visst, jag förvånar mig själv ibland. men det var lite kärlek vid första ögonkastet bara. jag var tvungen nästan. & nu är det ju faktiskt april, då är det bara en månad imellan tills det är juni så jag är ute i god tid bara. kommer helt klart hinna köpa en till om jag hittar någon.
april, april. har nästan blivit lurad idag med, men efter en minut kom jag på vilken dag det var. haha, busunge. & jag lyckades lura sabine lite ;D bra annie, jag har alltså gjort vad man ska idag.