söndag

tåg till göteborg 11:05, regn, fika, hotell-incheckning, mat, spårvagn för första gången i mitt liv och sen: lisebergshallen.
en och en halv timmes väntan var väl värt det, jag får gåshud bara jag tänker tillbaka. innan konserten när vi stod och väntade, sprang fidde och köpte choklad och precis då gick mr. lars himself förbi framme vid staketet, en meter från mig, och skakade hand med de som stod allra längst fram. jag dog. sen när konserten väl började, det var faktiskt helt magiskt. och alla mina favoritlåtar spelades, tidvis, kom änglar, om du lämnade mig nu och en ballad-version av elden. underbart är en underdrift.


den vackraste stunden i livet var den när du kom,
tack för att du gör mitt liv lite mer värt att leva fidde <3

IMORGON <3

image189

min älskling har ett hjärta av snö

ljuset varar bara några timmar, där månen och stjärnorna glimmar. tack för en underbar kväll igår, då märker man hur mycket man verkligen behöver er två. hösten blir aldrig lika grym och svartvit som man trott. nu är det lördag, dåligt väder och kallt. den här veckan har varit ganska botten den också. men imorgon, imorgon ska bli den bästa söndagen det här året. göteborg, LARS WINNERBÄCK och fidde <3 jag släpper din hand för ett helt vanligt återfall, för att få nåt förstört. det var fel som jag sa, det är sant som du hört. jag önskar att jag inte behövde vara sån, men jag kan inte hjälpa det. "som ett spöke i min hjärna som jag aldrig riktigt kommer undan". tack för att du orkar, jag vet inte om jag hade stått ut annars. du är luften jag andas, älskling.

hon säger: "ta aldrig nånting för givet"
och vi pratar om vart vi ska just inatt, men jag antar att vi menar hela livet.

"skriv tio egendomliga saker om dig själv"

   

tidsfördriv:
1.
om man kunde få pris för att vara hysterisk stressad skulle jag nog få det. världens största kontrollfreak heter annie. jag måste ha full koll på ALLT och alla, annars får jag panik. speciellt busstider, mitt hår och kontroll-läsa sms innan jag skickar dom (den enda som är lite lik mig är min pojkvän).
2. smör är det absolut äckligaste jag vet, jag har inte ätit smör på tre år. har aldrig smör på mina mackor, det är mycket godare utan. mjukost is the shit, typ.
3. jag är helt jävla beroende av min plattång. om jag fick ta med mig en sak till en öde ö skulle jag seriöst överväga att ta med den. hatar mitt lockiga fluff-hår.
4. jag är 99% säker på att jag orkar äta mer än flera av de killar jag känner. om jag bestämmer mig för det kan jag äta hur mycket som helst, men jag låter oftast bli.
5. när jag skulle börja gymnasiet sökte jag först till IB. jag klarade båda intagningsproven och kom in med mina 295 poäng, åkte och träffade min klass och allt men sedan ångrade jag mig plötsligt och hoppade av. så nu går jag samhäll/ekonomi istället, ganska stor skillnad om man säger så.

6. jag lyssnar på musik så ofta jag är ensam. antingen min mp3, som jag använder minst 3 timmar varje dag (speciellt när jag åker buss), eller på radio och då endast p3.
7. jag går konstigt med högerfoten i branta backar, för jag tycker det gör ont annars. har hört att jag ser ut som "en tant med gipsat ben" och "en travhäst". charmigt.
8. jag har gått i konståkning, sjungit på musikskola, spelat fotboll i nästan fyra år (i elfsborgs knatte-lag och mariedal) även om det inte direkt märks längre. och sen har jag ridit i sex år. slutade för ett år sen, för att det tog för mycket tid. men egentligen är jag väl en häst-tjej, haha.
9. det som sårar mig mest, och som jag tycker är jobbigast, är att bli besviken. hatar den känslan, att tro en sak och sen händer något annat. (har väl säkert något med mitt kontroll-behov att göra) det kan bli ganska jobbigt, eftersom jag ofta tolkar saker som mycket värre än de är, men jag är sån bara. kan inte hjälpa det.
10. jag har en förmåga att bli kär i mina bästa killkompisar, det är något konstigt fenomen som upprepas gång på gång. just nu är jag fast, och jag hoppas jag är fast här forever.

   hur många visste ni om? undrar om det är någon som har full koll på allt.


lars winnerbäck - tidvis

det har tidvis gått bra,
tidvis har skakandet lagts sig
det är ibland som förut,
ibland har jag känt att jag duger
jag har hämtat och samlat ihop nog med kraft att gå ut

tid har förlöpt, dagar har gått
månen har vandrat sin väg genom vitt och svart och grått

jag har saknat ditt skratt, jag har saknat ditt hår
jag har saknat att ringa ibland
och berätta om hur det går

jag har saknat din röst,
nu har du en ny
ännu okända nätter ruvar i väntan på att gry

<3


sex månader och en dag

så länge har du varit min,
det har utan tvekan varit det bästa halvåret i mitt liv

jag älskar dig, mer för varje sekund <3


internationella relationer

låter det kul? det är det inte. har ett fett prov imorgon, på 40 sidor. trots en hel veckas pluggande, massa hjälp från min pojkvän och min lärare så kan jag det inte. antingen är jag trög, eller så är det för svårt. fast samtidigt, vill man inte lära sig så kan man inte. det sista måste jag verkligen jobba på nu.

jag ska fan klara det.
ps. sandra, jag älskar
din blogg. du är duktig, keep up the good work ! ps.

TIMGLAS

löv
ÄR DET TIDEN PÅ ÅRET SOM SKRÄMMER, är vi trygga bakom väggarna här?
jag vill inte få in denna världen, den är så tung & tyst & tvär
(jag förstår bara det som är vårt)

min tunna karaktär bara vrider & vänder sig, jag vill vara bättre för dig
ett smartare drag, en lösning

jag vet att jag sluter igen
men det känns som om det är mig dom vill åt
ja jag vet, men det känns så än

ghgfhgfhhf

när jag åkte hem ifrån min pojkvän imorse träffade jag min röde lille vän - erik på busstorget. han frågade vart jag hade varit och sen sa han:
- "jaså, fäller han mycket eller?" och skrattade lite åt min svarta jacka som suger åt sig allt som är damm/hår/ljust och som var mer vit än svart typ. haha.
jävla skara, vad ska det vara bra för?



vi petar sönder allt och tappar allt vi nånsin kunnat nå, tills bara skulden gör oss två
det är bara tur att hjärtat klappar ändå
vad var det som gick snett, vi gjorde rätt, nu gör vi fel i ren protest
har vi nött varandra redan?
vi lever sönder samma dagar, vad ska vi prata om idag
var det du som blev som jag?
    alla ögonblick vi jagar, för att vara nånting mer än bra att ha
    stjärnor glittrar vackert och det vimlar av passioner kan det tyckas
    men inga stjärnor, inga himlar över dom som inte lyckas
jag tror att du har fastnat mer för tvåsamhet som grej än för mig, trots allt
det är så skönt när allt fungerar
och ingen vill förlora, vara den som fick ett tack, vara den som inte stack
när tankar blev för stora, och sprack

det var jag med allt mitt snack om större ensamhet och plats att tänka på
det var du och dina vänner
det blir fel hur man än känner
det är så konstigt att försvinna, det är så dumt att stanna kvar
så befängt att leta svar
som en skymt i varandras blickar, innan allting faller loss
(jag älskar dig, även om du inte tror det)
            

carry me away?

jag har nog aldrig varit med om att ha så mycket skolarbete på en gång. nu har vi iallafall flyttat företagsekonomi-provet till veckan efter lovet. får väl se om det är bättre, hade varit skönt att bli av med det.
ser iallafall verkligen fram emot min helg, med ingen tid eller ork att göra någonting. morgondagen ska åtminstonde spenderas med den viktigaste i mitt liv, min enda ljuspunkt och det kan jag verkligen behöva efter den här veckan <3

allt är lite oklart just nu, winnerbäck på lördag eller söndag iallafall. sedan är det LOV. utlandsresan planeras nu hamna vecka 7 istället, och resmålet är ändrat till usa - florida, och som annan lovaktivitet blir istället köpenhamn eller någon annan trevlig huvudstad. bara bort härifrån tillsammans med dig så är jag nöjd.

jävla höst, jag orkar inte ens med mig själv just nu. förstår verkligen att ingen annan gör det heller.
skolan
how many times have you asked yourself
is this the hand of fate now that i've been dealt?
you're so disillusioned, this can't be real
and you can't stand now the way you feel

paolo nutini - autumn

autumn leaves under frozen souls
hungry hands turing soft and old
and i look at you and i see me

autumn leaves how fading now
that smile that i've lost, well i've found somehow
all these autumn leaves are yours tonight
helt underbar <3

ingen känner mig så väl som du

.. jag skulle fastna i min ensamhet igen om du lämnade mig nu

världens finaste present, du är helt underbar älskling <3

image172

tomorrow is today

and now my biggest challenge, a thing called love
i guess i'm not as tough as i thought i was

EN DAG KVAR. en enda dag. åh, imorgon <3 tiden går så sjukt fort, jag kan verkligen inte hänga med ens om jag försöker.
jag saknar mina bästa vänner så att jag håller på att gå av på mitten, förlåt för att jag har ett så jävla fullbokat liv, vecka och helg !
F, du är det bästa som hänt mig. jag hoppas att du vet det.
  (du var 17, jag var 16 och jag skolkade från allt. jag ville bara vara med dig)

kom, kom atombomb
om vi någon gång nånsin blir som dom

if i can't hear your heartbeat you're too far away

                                                                                                                                

historia

på fredag ska vårat 8:a sidors arbete lämnas in.
när jag ändå är inne på sånt som hände för längesen lyckas jag alltid komma in på auschwitz-resan vi gjorde i 9:an. det har gått över två år sen nu, och jag saknar det en del faktiskt. dom sex dagarna alltså, en once in a lifetime grej. verkligen.
kommer aldrig glömma det:





we hurt eachother

then we do it again

orientering och ännu en skolvecka avklarad.
igår var jag, c och s på ett speedat-danspass. ärligt talat, hon går på knark den bruden. pussycatdolls - countrymusic - 70-tals disco - alcazar - mariah carey - afrikansk hiphop - schlager - justin timberlake. jiha.



över sex timmars jobb ikväll, orka. jag vill inte, men jag måste.
lars winnerbäck - jag har väntat på ett regn: du är svår att leva utan, jag är svår att leva med <3
           

i wasn't jumping, for me it was a fall
it's a long way down to nothing at all