- - -

jag har läst ut min svenska-bok nu, "när kärleken kom". ärligt talat, läs den.

"det obscena i att försöka förklara, att inviga någon i magin.
kanske var det så att kärleken i förlängningen gjorde en mycket ensam. ingen annan kunde fullt ut dela den upplevelse man hade; inte ens föremålet själv."
<3



du? jag älskar dig.
jag älskar dig mer än du nånsin kommer att få veta.

någon som vill ge dig värme när allting känns kallt

jag kunde ha gjort vad som helst för att höra den tanken

sjömarken - homlalundborås arena 0-0, nästa gång är både vi och dom mer proffsiga hanna.
ännu en ganska lugn vecka väntar. hoppas jag och min kära pojkvän lyckas hitta hem från skogen imorgon bara. (tur att han är bättre på orientering än på vissa sällskapsspel) åtminstonde under tidsgränden på fyra timmar. hoppas inte på för mycket.

touch me, take me to that other place
did i ask too much, more than a lot?
you gave me nothing, now it's all i got

give me envy, give me malice, give me your attention

mindre än två veckor kvar tills jag fyller år nu.
har haft världens slappaste helg, igår gjorde fidde och jag absolut ingenting. idag gjorde jag (hör och häpna): ingenting.
ibland är jag så påhittig så att det är löjligt.

    
no i can't take the lies today, det gör ont att veta men lika ont att undra.
image154
i am still enchanted by the light you brought to me
i still listen through your ears and through your eyes i can see
if you leave me now, you'll take away the biggest part of me

vi skulla stjäla allt & slänga bort det igen
nu finns det inget värt att stjäla

MEN DU, DU SÄTTER HÖSTSOLEN I ELD


you only got one

one love, one life

tack för två roliga och väldigt seriösa msn-konversationer igårkväll. haha, jag behövde nog det.

om en timma springer jag runt ramnasjön, oh can't wait.

the day is over *

and the night, the night is yours alone                            -
don't let yourself go, everybody cries                           /
you're on your own but not alone                                     -
when the days and nights are gone                             /
'cause everybody hurts sometimes                                 -

C & S, ingen jag utan er <3

hårfärg

image148
ge mig den tillbaka.

trötthet / music of the day

hela jag är totalt slutkörd. efter stationspass och bastu igår och badhuset och thai idag är jag helt sjukt trött faktiskt. har nog en del förkylning kvar i kroppen, det märks nu. får se om jag orkar lämna huset mer idag och dra på yoga eller om jag ska stanna hemma och plugga. (låter väl inte jätte lockande kanske)
tack för 17 underbara timmar, F <3



john denver - annie's song

you fill up my senses, like a night in the forest
like the mountains in springtime, like a walk in the rain
come let me love you, let me give my life to you
let me drown in your laughter, let me die in your arms
let me lay down beside you, let me always be with you

takida - give in to me
you're mine, i'm riding high like an aeroplane
i wanna give you what you need, but i don't dare to ask
i got no self-esteem and i don't blame my past

something corporate - walking by

why do you look when you've already found me?
and what did you find that could leave you walking by?
these nights i get high just from breathing
when i lie here with you, i'm sure that i'm real
like that firework over the freeway
i could stay here all day but that's not how you feel


chicago - king of might have been
she's gonna be somebody's everything and i hope that he knows
that all she ever needed was the chance to be completed
and to feel the light of love
what should've been, what could've been, doesn't matter now


som om stämningen fanns kvar

jag hade din vämre kvar i ryggen och jag såg dig överallt
det var så det var
det här har varit en lars winnerbäck-dag <3

just nu äger skolan. jag vet att det är dödsstraff på att säga så och att jag borde få minst ett nyp för att jag ens tänker tanken, men ärligt. okej, jag har lite läxor som jag inte orkar göra och det är kallt och pissväder och äcklig mat. jag vet.

men idag fanns det fler ljuspunkter än det vanliga gråa.
- för det första: våran engelska lärare har drabbats av okänd sjukdom och är borta resten av terminen. jaja, vi får såklart vikarie men ändå. no more "wonderful, isn't it?", "our special friend mr. widemountain" och "hehehe".
- två: resursdag på fredag, vilket betyder att vi har sovmorgon och bara en lektion. jiha.
- tre: massa inställda lektioner i både svenska och företagsekonomi och franska att vänta. yes.
- fyra: jag har inte UF som iv-val, vilket gör att jag är ledig imorgon och bara måste åka till badhuset en timma någon gång under dagen. som tur är har min pojkvän (och fyra till) inte heller UF, så ikväll kan vi vara uppe hela natten och imorgon ska vi latja i bubbelpoolen. najs.

"när kärleken kom"

så heter den tredje och sista boken vi ska läsa i svenskan. har kommit lite mer än halvvägs, och den är helt underbar. den handlar om olycklig kärlek (som är vårt tema i svenska b just nu) men än sålänge är allting bara ultra-snuttigt. det är om två personer som är med i serien "nya tider", ni vet?

iallafall, jag älskar den och tänkte lägga in en liten bit som jag tyckte speciellt mycket om:
"stjärnorna glimrade kalla högt ovanför honom men här nere fanns det värme och delaktighet också för honom om han bara vågade. och hugo vågade. han behövde vara där hon var. han ville erbjuda henne sin kropp och sina tankar och sitt hjärta. det fanns ett osynligt band mellan dem som hade blivit avslitet och nu skulle han återknyta det till henne. någonstans långt inom honom ropade en röst om orimlighet att det inte var möjligt att känna så starkt för en person som var en fullkomlig främling. det brydde han sig inte om. hugo var på jakt efter kärleken och lyckan, han var en man som givit sig hän. det var det enda som betydde någonting och ingenting hade någonsin betytt så mycket." <3



elfsborg - hammarby

1 - 2, blä.

men annars var det kallt och mysigt, god mat, trevligt sällskap (familjen snygg + farfar) och mazarin <3 yeah. go måndag.
och förhoppningsvis go vecka. oh ja, jag har en baktanke :)

image146

                                                                                                                (you're the storm that i believed in,
                                                                                                                  you don't know how lovely you are)

fem månader och en dag

<3
hade världens mysigaste dag igår. jag och fidde spenderade dagen i göteborg, med allt från shopping och mat till bio ("superbad") och mys. sedan åkte vi buss hem till borås och sjömarken. där åt vi lite, fidde åt thai-gryta och jag åt cheez chrunchers. haha, och beck-filmen som vi såg innan vi sov var ju så jävla bra. (typ: vad fan hette den?) 

ih, redan fem månader med dig älskling. everyday for us something new.

image145
i could stay awake just to hear you breathing.

wake me up when september ends

trodde att jag hade klarat mig undan regnet nu när jag legat inne i två dagar medans det öste ner. jag hade fel. precis när jag gick av bussen hem så började det spöregna. underbart.

har varit en timma med fidde i stan, han köpte en halsduk och chinese-käk till oss. det var gott, hjärta på friterade bananer.

kvällen ser ut som följande: dricka upp mitt te, prata med sarah, möte henne och carro i stan, köpa pizza på campino, åka hem till ett ff-hus och bara mysa.
möjligtvis kan vi pressa in lite fet i form av glass, choklad eller mazariner. det har man på något konstigt sätt ALLTID råd med.

    imorgon <3

kärlek är inte att hitta någon man kan leva med, utan att hitta någon man inte kan leva utan
 (maybe it's just me ..)

image144


kent - ingenting

jag gör vad jag kan, drömmer mig bort
från krönet av kullen kan jag se min förlorade värld


 ingenting, först kom ingenting                         jag älskar dig så
         sen kom ingenting                              som att vara beväpnad
         sen kom ingenting                                   & under belägring
            men ingenting                                     kan jag skjuta dig ut <3
             ja, ingenting


music of the day

i brist på annat, och för att jag älskar det.

josé gonzales - heartbeats
shout out louds - please, please, please
the kooks - do you want to see the world
david hodges & amy lee - fall into you
a good reason - falling down pt. 2
takida - burning inside / reason to cry
marit bergman - i miss you
coldplay - a message
tyler hilton - where the stars go blue
lars winnerbäck - fria vägar ut
incu - you're my sun
amber pacific - gone so young
håkan hellström - precis som romeo
lifehouse - everything
butch walker - maybe it's just me
quench - i like it when you cry

at times like this

palla att vara sjuk. skönt att få sova på morgonen, annars är det tråkigt. och nu fick jag inte ens sova eftersom det ringde tre jävla gånger, så nu är jag klarvaken. hoppas jag kan skippa vårdcetralen åtminstonde. slipper utegympan vilket jag är tacksam för iallafall.
nu ska jag spendera dagen med att göra ingenting. typ. (sova, musik, sjunde himlen, äta)

                - saknar dig redan älskling.


i saw you again and again and again. there's no room to move on, to let go




ängade en timme åt att längta efter min lön och min födelsedag:
    
    
                                                                                         (bilder från asos.com / eleven.se)

från söndag till vardag

skolan är tråkig. speciellt när man känner sig som en 50-årig rökande och äcklig tant. med andra ord: jag är förkyld. IGEN. helvete.

men dagen har ändå varit okej, tack vare lite inslag av köttbullar, inställda lektioner eller möjligtvis maria fridefors som vikare (det är typ samma sak), en lagom dos av pojkvän <3 och lite politiska diskussioner.


idag har jag lärt mig om skit-politik. konservatism helt enkelt. haha, vilket skämt.

och varför har inte kungen och hans familj någon rösträtt?! jag visste inte det. hur kan sverige kalla sig ett demokratiskt land där alla får tycka som de vill och är lika mycket värda då?

nej, jag älskar inte kunga-fånen och jag hatar faktiskt politik. men just detta är ju faktiskt ologiskt. eller?
grr, det är alltid såna här meningslösa saker som upprör mig.

image133

söndag

bäckäng-fest hos nån "indianen"  igår. var väl lagom kul, jag var den enda som var nykter, en av två från teknis och jag kände bara en person där. men pianot var ganska givande, även dansen, miljöaktivisterna och självklart musiken. åkte sen ner till staden och mötte fidde och company. vi sprang runt lite, åt kebab (gjord med kärlek), träffade folk och frös. sen åkte vi hem, typ sprang och spelade fotboll på vägen. det var rekord-kallt verkligen.
aldrig varit så skönt att lägga sig under ett varmt täcke.

nu är det söndag, och jag kom hem för någon timma sen. finns inte en chans att jag orkar förflytta mig mer än ner för trappan resten av dagen.

i don't wanna close my eyes
i don't wanna fall asleep
'cause i'd miss you babe
and i don't wanna miss a thing
det kan aldrig bli bättre än såhär.

fria vägar ut

just nu är alla på insparken / inskuttet / 18-års fest / filmkväll. och här sitter jag. så jävla skönt att slippa vara ute. faktiskt.

ikväll ska jag sova. tänka. imorgonbitti ska jag jobba och sen ska jag försöka börja leva igen, förhoppningsvis. önska mig lycka till.
 

som ett spöke i min hjärna som jag aldrig riktigt kommer undan
DU HAR SÅ UNDERBARA ORD
DU KAN LE SÅ ATT JAG SMÄLTER
DU KAN GE SÅ JAG TAR ÅT MIG
JAG SKULLE GÄRNA HA DITT MOD
jag skulle gärna ha din kärlek, men jag vänder här

det har nästan alltid funnits där, men för första gången någon gång känner jag att det börjar försvinna.
du är inte värd det här, det är plötsligt en helt ny division. nästa gång kommer jag be dig låta mig vara.
minnen är inte allt. våra minnen är ingenting längre.
                 please don't make this harder
                 no, i wont. yet


image132















hittade en gammal msn-konersation från februari -07

det var det som betydde mest för mig då
det är det som betyder mest för mig nu

it is getting better

hade tänkt plugga men jag fastnade här med musiken och allt. mellanmål först, sen plugga. snart.
jag slapp min historia b idag, det var typ det bästa som kunde hända. vill inte vara någonstans förutom hemma när det är sånt här väder.

höst nu igen, precis som förra gången. förra året. bara att denna gången kommer det att sluta annorlunda.
allt borde bli grått, kallt och tråkigt. men just nu känns allting helt underbart. du är underbar.


it's too late, tonight                            
to drag the past out into the light
we're one, but we're not the same 
we get to carry each other


metallica - nothing else matters

helt insnöad på den här låten, igen. väldigt längesen sist, men just nu finns det inget finare.

trust i seek and i find in you
everyday for us something new
open inds for a different view
and nothing else matters

never opened myself this way
life is ours we live it our way
all these words i don't just say
'cause nothing else matters
so close no matter how far
<3

DET ÄR SÅ JAG SÄGER DET, 7/9 2007

lika magiskt som förra gången. vi kom så nära, så jävla nära. vi andades samma luft typ. åh, det finns absolut ingenting i hela världen som får mig så hög, lycklig och otroligt nästan jobbigt nostalgisk som håkan.
tack för en fin upplevelse och en underbar dag, TRION <3, fidde, ludde, (ida och erikao).

en midsommarnatts dröm. jag behöver dig, mer än vad jag vill ha dig. och jag vill ha dig för gamla tiders skull, du betyder inte allt. men det blåste aldrig kallt. för du var solskenet, jag var ensam. vad vet du om kärleken, förrän du förgäves hatat den, och vad vet du om hur hjärtat kan bränna för kärlek som aldrig kan dö, men inte heller leva. bakgator, jag mötte dig på bakgator. dom kommer kliva på dig, dom kommer kliva på dig igen. nu är det lika långt till stjärnorna som stjärnorna till dig, han var i mitten av en hurricane. det är lång väg ner, och du skulle aldrig ramla mer. livet förändras var jag än går. och det kommer kanske inte alltid vara vi två. bara så länge det finns stjärnor över oss och, bara så länge våra hjärtan klarar av att slå. var är den där regnbågen, säg det igen. vi kommer skratta åt allt igen, men var är den där regnbågen. möt mig där båtar rullar ut, senare idag. kunde du älska mig om jag föll i tusen bitar? kan du älska mig som barnen älskar julen, som korten älskar turen, (precis) som romeo älskar julia, och som jag älskar dig ? det gör inte ont om jag faller från en barstol. det gör inte ont om det piskar ett regn eller bränner en sol. Det gör inte ont, så länge du är med mig. jag vet att du är ledsen, jag är ledsen med. för allt som är kvar är en dröm om vad kärlek kunde va. lillebror, bli aldrig som jag. för jag tar allting på lek, även en hemlighet. ta mig till kärlek, ta mig till dans. ge mig nåt som tar mig någonstans. för jag vill veta om kärlek finns. tala till mig. låt mig höra kärlekens tunga, säg att du älskar mig. kärlekens tunga, kärlekens tunga, aldrig ska jag glömma dig. skyll dig själv, inget händer här. men det gör ingenting om dina händer är här. vi är förlorade, vi två. sen vi var 17 år. jag vet att allt är falskt och bedrägeri, men det struntar jag i. för vi dansar och du har så mjuka läppar. allt roligt börjar och slutar med att vi är nere och ute igen. men vad behöver vi, egentligen ? jag vänder om, och han bara ler. allén är inte så dålig ändå, när du går bredvid. och det är så jag säger det, du är det finaste jag vet.

image131

två fucking dagar kvar

jag har grym träningsvärk efter gårdagens stationspass. orienteringen idag gjorde inte saken bättre, AJ.
kanske en ursäkt att slippa skolan om man inte kan gå i trappor ? hm.

skön dag idag annars, har inte gjort någonting i skolan på hela dagen. precis som vanligt alltså.
sedan åkte jag och fidde hem, myste, åt. jag längtar tills imorgon redan.
skolan suger, men nu har jag iallafall något att se fram emot. både imorgon och i övermorgon.
snälla, lite sol och värme tack ? för isåfall kan det inte bli bättre än såhär.
   och det är så jag säger det, du är det finaste jag vet, så magiskt.

image127
fredag, äntligen. favorit i repris från förra året, den bästa dagen det året. lätt <3

(sabina says: "ORD" och "jag vill snutta dig också", haha)

sticky sticky sticky honey

G O O D B Y E   B L O N D i E
jag har saknat mitt bruna hår alldeles för länge <3

( - )

qu'il reste une place pour nous deux-mêmes
pas trés grande même, pas trés belle
mais au moins qui nous appartienne

                                                       (det är inte samma sak som förra gången,
men det finns ändå där hela tiden.)

en kväll i sjömarken

igår var vi i casa de la snygg och busade. väldigt lärorik kväll. jag lärde mig så himla mycket. till exempel:

   luddes öl-kylar-teknik som går ut på en skum blandning av plastbunke, is, salt, kallt vatten och öl. kemiska kylpunkter ? hm, skeptisk.
   världens sämsta och ändå kaxigaste kock heter pontus. om det nu inte var meningen med råa potatisar och "sås" lika rinning som vatten. stackars adam.
   fidde + min mössa = bra kombination. grymt snygg åtminstonde.
   ica i sandared (alternativt fiskar-kineserna) ljuger, det krävs inte alls tre dygn för att tina upp frysta kräftor. 30 min i varmt vatten och envisa killar funkar utmärkt.
   "vadå, finns inte simpsons på dvd-box ? joho. eller .. nej ?" erika är lite blond. eller iallafall lätt-lurad efter några glas vin.
   allt som visades på våran tv igår var antingen ofungerande, stum-film, franskt, från 1800-talet eller fotboll. jäej.
   jag kan faktiskt fortfarande smöra en macka riktigt, även om det är många år sen sist.
   calle och adam tycker inte om varandra längre. eller så tycker dom om varandra för mycket för att kunna visa det.
   man kan inte laga fyra saker samtidigt i en och samma ugn. det går bara inte.

det bästa av allt var nog att vi slapp gå ut i piss-vädret en enda gång. och möjligtvis musiken (lisa nilsson vs. pussycatdolls vs. e-type vs. norsk-schalger), haha.

lars winnerbäck & miss li - om du lämnade mig nu

<3

PICK OF DESTINY

    


under två veckors tid har allting som liksom "aldrig brukar hända" hänt. varför ?
jag fattar inte hur jag lyckas, jag fattar verkligen inte.
vad fan är meningen med allt ..

every new begining comes from some other beginings end
compared to her now she's in question
sometimes we'd never know what's wrong without the pain