it's friday i'm in love

i brist på annat att göra, med piss-väder, inga viktiga läxor och bara sitta och äta oreo-cookies (mums) och vänta på att carro ska komma hem så laddade jag upp några av mina favoritbilder på min bilddagbok.
ibland undrar man vad killar är till för, men just att titta på är dom ganska praktiska. iallafall dom
här :*



(i love you, i really do)


warrant - heaven

idag var jag och linda och fikade på bakgården. morotskaka för en gångs skull, gott. träffade lollo i 0.2 sekunder typ.
efter skolan sprang jag lite ärenden i stan och sen gick jag och tränade med carro (och oa en snabbis). träningsvärk på träningsvärken, jag blir glad om jag kommer upp ur sängen imorgon.
      ikväll <3




memories come rushing back and makes it pretty hard
i've got nowhere left to go and no one really cares
i don't know what to do but i'm never giving up on you

i'm far from the answer to the question i forgot                                                                                                    
i pretend to know it all, but all i know is what i'm not                                                                                           
i wanna go back there and tell you it's alright
no matter what your friends might say, we'll find a way
 (HEAVEN ISN'T TOO FAR AWAY)

for you i make myself try

I DARE YOU TO MOVE
like today never happened
your skin, oh yeah, your skin and bones
turning to something beautiful

i can only hear your heartbeat

jag vet att du sover, känner värmen från din hud
bara lukten gör mig svag men jag vågar inte väcka dig nu
jag skulle ge dig allting du pekar på, men bara när du inte hör vågar jag säga så

och utan ett ljud, mitt hjärta i din hand
har jag tappat bort mitt språk, det fastnar i ditt hår

jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå, när du inte ser på
och genomskinlig grå blir jag, utan dina andetag


alla som känner mig vet att jag alltid tjatar ut den här låten totalt, men jag tröttnar fan aldrig. texten är så jävla kärlek och varje gång jag är kärlek så är den min absolut bästa vän. det finns liksom inget bättre sätt att beskriva.
typ nu.

berg&dal-vana

AND IT MAKES ME WONDER IF I EVER GAVE A FUCK ABOUT YOU
företagsekonomi är faktiskt löjligt tråkigt. ("hatar du ekonomi ? men varför går du ekonomi då, pucko", jag vet. fast det finns faktiskt ingenting annat som jag skulle orka med heller, så skit samma faktiskt.) för när du sitter brevid och håller min hand är det konstigt nog helt okej.

helt okej dag, sol men kallt. mitt humör = upp sol / ner pannkaka. och dagar som denna förstår jag varför min älsklingsfärg är grå och min absolut mest använda färgskala på kläder är svart / vit. det är för att jag har världens mest regnbågsliknande vänner: lysande personligheter, gula tajts, blåa klänningar, rosa-prickiga sjalar och lila mössor. samtidigt typ. oh yeah.

pratade med min laserdome-trötthet-isolerade-sjuklings vän sabina innan. i miss our way babe <3 men fika på söndag ser jag fram emot mycket. (inte bara för att jag är sumo inombords, jag lovar)




när idag blir igår kommer du att älska mig då ?
jag behöver dig, jag behöver dig, (jag tror jag älskar dig)
stå ut med mig
- kent *


vecka 35

nio veckor kvar till höstlovet = mindre än nio veckor tills jag och F åker iväg till sol, bad, playa och mys till något avlägset jävla land på en öde ö långt härifrån all regn och skit. TJOHO.
mindre än två månader till världens bästa dag: min födelsedag. wihi. (jag är en egoistisk 3-åring, ja)
och nu är även några dagar i hemsedal (med avresa på den officiella bakis-dagen 1:a januari 2008) med hela klanen snygg bokad. åh, jag vill nästan ha höst, vinter och snö just nu bara för det. men det säger jag inte mer än en gång dock.


igår var jag och carro och bakis-tränade. fast bara en av oss var bakis efter två dagars festande, men ändå.

idag var det skola som gällde, och det gick helt okej faktiskt. men jävla skit väder, grr. sen stack iallafall jag + pojkvän till friskis-gymmet igen. där var det överfullt med folk, så vi stötte ihop med allt från sääf och ludde till carro/frida/oa/sofia och lina.


slut på söndag / måndag = ganska okej vecka framför mig.


i think it's a rainbow, 26/8 kl. 20:47

'cause i've got a feeling nothings ever gonna stop us now
jag fattar faktiskt inte hur allt kan bli så jävla rörigt. fast på samma gång inte. igår hann vi iallafall med två fester tre gånger på typ två timmar. det var en helt okej kväll, men ganska lugnt och skönt. (vissa personer som lovade att ringa tillbaka efter en halvtimme gjorde inte det, haha grr) sedan blev väl allt lite annorlunda, men det slutade iallafall med att jag och en total fylle-skadad, både psykiskt och fysiskt, fidde kom hem till 5:e villagatan-placet för sista gången klockan 02:37 efter typ en timmas promenad.

please god, now that i found him can i keep him?
you know i wouldn't survive more loss or more pain
                                 just leave me this way

bilder:
 

=

som om du inte visste det, varför sa du ingenting ?
den dagen vi börjar ljuga, då är det kört.
om jag inte kan lita på dig, vem kan jag då lita på. åh. tack.

förfest hos sarah startar snart, girls only. jag sitter här för att fixa la musica. 
senare ikväll ska vi till felix i stan eller någon o-snubbe på normalm, får väl se hur många vi hinner med. (obs; skämt)
image115

friday, saturday

YESTERDAY: skola, kaos, f <3, restaurang oliven, feber-varmt sovrum.

TODAY: frukost, telefon, linda-besök, barnpassning, party ikväll.



- hallå igen,
  hur är stan en sån här kväll i augusti när sommarn regnat bort ?
  det var längesen, jag borde ringt men att ringa nu känns lite fånigt och kort

(
jag märkte det)

NOBODY SAID IT WAS EASY

nej, det är fan inte lätt heller. men om det krävs nånting jobbigt för nånting bra så är det faktiskt värt det.
det är så jävla svårt, att våga. det är typ som att ta ut hela sitt hjärta, slå in det i rosa nalle phu-papper och ge bort det till någon. och sen bara hoppas på det bästa. spara det, göm det, lek med det, hoppa på det (glöm det under sängen i ett år och sen råka dammsuga upp det). jag vågade inte hoppas på någonting för ett halvår sen, men nu är det annorlunda.
nu hoppas jag bara hela tiden på att det aldrig ska ta slut.

idag är det fyra "out through the door, over the roof, above the clouds, up to the stars" månader, och faktiskt över ett halvår sen den där kvällen.
 -------------------------------------
   kommer du ihåg när vi var i danmark ? promenerade i hamnen och nästan gick vilse vid ströget ?
   när vi var på första bion, pirates of the caribbean ?
   första gången vi gick ensamma till busshållplatsen ? och du höll min hand ?
   när vi kollade på skräckfilm och sen slog upp tält i din trädgård ? trots minusgrader och regn.
   alla gånger vi har åkt tåg till och från göteborg ihop ? tåg överhuvudtaget är en hel del.
   kommer du ihåg kvällen när vi såg "the guardian" ? (och jag höll på att dö av skratt)
   när vi handlade åtta kilo fett i västerås ? hela helgen där och i stockholm tillsammans ?
   minns du när vi var hos mig första gången och gjorde köttbullar ? kökspärlan deluxe, remember.
   den gången då vi gjorde chokladbollar av o'boy ? och du drog in mig i "sjunde himlen"-träsket ?
   midsommarnatten i varberg, att vi lyckades hitta varandra mot alla odds ?
   alla gånger vi varit i ulricehamn ? när vi rymde från skolan för att åka till lager ?
   när vi spelade worms och fifa på playstation ? och sen när vi bakade äpplepaj, badade, bastade ?
   när vi åt på la copita ? och du gav mig världens finaste ros.
   alla gånger vi bara vart hemma ett helt dygn. ätit, mysat, kollat film / tv och ätit ännu mer ?
   kommer du ihåg hela falkenbergs-resan ? up's and down's men fortfarande så jävla underbart kul.
   kortege-veckan när vi verkligen bodde med varandra hela, hela tiden ?
   den första kyssen, utanför festen, uppfarten, i snön och stjärnor ?
   - det var nog det bästa jag gjort i hela mitt liv.
   natten mellan 21:a och 22:a april, när det blev A + F. mot alla odds. du och jag. mot allt och alla.

  
jag vill inte att det ska ta slut. någon gång. stay with me, stay ? <3
det här är fan kärlek, carl fredrik, no doubts.

första dagen på andra året

bara två år kvar. och det kunde varit en sämre dag, även om det blir svårt på våran skola just nu.
f och jag har gått runt hela jävla dagen och bara skrattat åt hur jävla fula och patetiska alla är.
det är faktiskt ganska komiskt när man tänker på det. haha, vi har helt enkelt två ganska roliga år att se fram emot du och jag.

' / .

"it's okay by me, it was a long time ago"

it was all white lies.




i wonder why we have to tell each other lies ?

as a new day starts

oh, har haft en as go helg. först i söndags en myskväll med carro, lollo och sarah. hade träningsvärk i alla skrattmuskler nästa dag kan jag säga. mys.


på måndagen gick jag och sarah först och solade, sedan åkte jag hem någon timme för att göra mig i ordning. sedan åkte jag ner till stan och mötte först fidde och sen lpmi (luddepuddemelonidiot). efter typ värsta snigeltåget kom vi fram till göteborg. först gick vi och shoppade lite, tryckte i oss massa hamburgare på mcdonalds och sen promenixade vi bort till kanin-landet liseberg. en kväll med "nrj in the park" (neverstore igen, jäej. och även mina andra favoriter; ola, danny, vincent, pussycatdolls-wannabes, miss fatty-snubben och mange schmidt feat. petter), massa spelande på chokladhjul, fulla boråsare och några klockrena attraktioner var inte en helt usel avslutning på sommarlovet. <3

imorgon börjar det och nej, jag vill fan inte. tråkigt, oh ja. funderar seriöst på att emigrera till kambodhja eller något.
speciellt om dom envisas med att byta namn på våran klass till något mesigt "SP06A" eller "EK06A". jag strejkar, hur fan ska man lyckas få in det i våran officiella låt "S U P A, vi är dom som tackar ja .."
nej, just det. sådant upprör mig.


<3

det finns bara du, du vet det va ?

come let's pray for the weekend, babe.

sista helgen innan skolan. så jävla sorgligt, jag vill verkligen inte. men "accepetera och gå vidare", som jag brukar säga.

MARIT BERGMAN - LILLASYSTER - NEVERSTORE med sarah i fredags var iallafall grymt kul.
marit var typ världens klockrenaste röv-flashare "åh, jag älskar storbildsskärmar" och "jag ska skriva en bok som heter: "det är därför jag är så jävla snygg" " sen att hon har en röst jag skulle döda för och klatshiga låtar gjorde saken ännu bättre.
vi drog direkt efter det till brew house, som var helt fullt med folk, och överraskades av en spelning med det forna bandet LOK. jag var helt sjukt stolt eftersom jag faktiskt har lyssnat på dem en gång i tiden och kunde några låtar.
sist men inte minst entrade pojkarna i neverstore scenen och vilka jävla babes alltså. shit pommes frites, där snackar vi jagvillstoppanerhonomiminväskaochtamedhonomhemförprivatbruk-snygg. jisses. vi ville knappt gå därifrån, men vi var tvugna. tog oss på något mirakulöst sätt genom hela göteborg på 25 minuter och hann med bussen hem.


efter massa om och men slutade iallfall kvällen kl. 05:15 med att jag och fidde somnade i lägenheten på femte villagatan.

hela gårdagen spenderades på samma ställe med mys, film och fet. bara du och jag, helt underbar dag.

så jävla mycket kärlek <3 du och jag, du och jag.

let's get naked under blankets
let's get wasted, let's get stoned
LET ME TELL YOU I ADORE YOU
oh let me take you home
let's not talk about the sorrows
let's just say that oh oh oh
let's go crazy for each other
and let's just fall in love

(old pic)



tjejkväll med carro, sarah och lollo ikväll.
perfekt sätt att spendera en söndag.

(nostalgitripp)

go down in history, inatt kunde jag verkligen inte somna. jag råkade hitta en gammal bild på min mobil som jag bara inte kunde släppa. förstår inte varför jag har kvar den, för jag vill egentligen inte komma ihåg. men jag kan inte ta bort den. jag vill minnas, men bara det som jag trodde hände. inte det som var på riktigt. jag levde i åtta månaders dimma, levde och hoppades på någonting som aldrig skulle hända. i'm your best kept secret and your biggest mistake, right ?

det ena ledde till det andra och jag började tänka ännu längre tillbaka i tiden, mer än tre år närmare bestämt. sabina frågade mig om det idag, helt plötsligt, och jag har inte tänkt på det på jättelänge. "var det annorlunda ?" klart det var, men allting var annorlunda då. bättre ? "om du kunde ändra allting, skulle du ?" nej, det skulle jag inte. we never thought that could happen to us, a broken promise and a broken heart. a human mistake but a mistake it was and it was big enough to tear us apart. det är så mycket lättare att undvika. för jag kan inte. och sen den där kvällen i november förra året, det var verkligen mer än vad jag klarade. bara det visar ju varför. jag önskar att det inte måste vara så här, men jag vet samtidigt att inget annat funkar. om allting var annorlunda ..

AND IF YOU WANT TO GO DOWN IN HISTORY,
go down in history - then i'm your friend

fredrik, jag saknar dig <3
.. just go back and fall asleep

göteborgs kulturkalas

image112 image111

yes, stora planer på att åka dit imorgonkväll. fick plötsligt reda på att både marit bergman och neverstore spelar. (som sagt, ät bajs ina)

jag vill seee, och sarah låter grymt positiv hon också. lite bättre väder skulle inte skada bara, men så länge det inte åskar OCH snöar så drar vi dit imorgon. och jag slipper vara på födelsedagskalas här hemma, vilket sammanträffande. två flugor i en smäll.
götaplatsen 20:00 och brewhouse 23:00, see you there. <3

uppladdning med:
neverstore - stay forever
marit bergman - greenlight
neverstore - nanana
marit bergman - forever doesn't live here anymore
neverstore - so much of not enough

en dag i stockholm

vaknade på almö lindö i måndags efter en natt's "kräftskiva" full med öl och sanningen eller konsekvens. grymt dryga även nu, men vi skulle hinna med båten tillbaka till stan 10:20. sprang hem en snabbis för att duscha och fixa lite innan vi tog tåget mot huvudstaden kl. 11:53.

åh, jag älskar fan stockholm.
fidde och jag skulle själva orientera oss från stationen och till alla möjliga roliga affärer i centrum. och det gick faktiskt finemang. den obligatoriska shoppingen klarade vi av ganska snabbt, och har man väl börjat kan man inte sluta. pojkvän köpte tre tröjor, och jag en grå typ stickad "klänning". hittade världens sötaste skor också, men dom får vänta tills jag får lön.

vi åt lunch på ett mysigt café på drottninggatan och sen promenerade vi bort mot gamla staden. såg värsta status kändisarna: lisen från veckorevyn och leif pagrotsky. iallafall, sen var det dags att möta upp folket. först satt vi med alla fulla bajen-fans som drack öl på medborgarplatsen och sen gick vi till stockholms södra för att ta tunnelbanan till råsunda.

den tunnelbaneresan var något av det värsta jag gjort. om man inte gillar hammarby's fans innan så gör man det definitivt inte efter en sån grej kan jag säga. tänk er typ femtusen galna hulliganer inträngda i ett litet tåg, massa öl, massa svett, rökbomber och cigg inomhus. alltså det var lite av en mardröm. även om stämningen var på topp och guliganerna blev ägda flera gånger om, så tyckte inte vi två elfsborgare att det ägde direkt. men ändå, vi kom fram, helt jävla sotiga, och möttes av en mäktig syn när vi äntrade norra stå på arenan. efter en spännande match med missad straff och annat, slutade det tyvärr 1-0 till djurgården.
inga sura miner för det, men det har fan aldrig varit så skönt att komma hem och få tvätta sig / äta mat. (trots lite panik att nästan bli inlåsta på en tågtoalett, haha)

    
   

you said it was love

LET ME KNOW, or let me be
maybe you love me but you don't know who i am ?


this world falls on me

" egentligen älskar du inte mig, och egentligen är det okej med mig
för jag älskar ingen alls
sånt där är slöseri med tid (men då slösar vi bort våra liv) "

äntligen ska vi åka hem.

"just nu känner jag mig död"

fiddes kommentar tidigare. slitna ? nej, inte alls. usch.
efter världens snabbaste tågresa var jag och fidde framme i västerås i fredags.
kvällen började bra med att kolla på slutet av per gessles sommarturné. yeah. (eftertexterna var typ det bästa)
efter lite slagsmål om rum och sängar somnade vi och sov i ungefär fyra timmar. sedan väntade melodikryss-frukost vilket kanske var lite väl mycket för mig och min trötta pojkvän (som faktiskt drack te för första gången kvällen innan, haha)

igår hade vi 30 grader varmt och klarblå himmel. SOL (haha, suckers i borås), så vi drog till staden och käkade glass på hannas jobb. sen cyklade vi hem och solade i några timmar. på kvällen käkade vi först, hela gänget, på spicy hot. sedan drog vi hem till erik och laddade för party. det kom lite folk på besök, "stefan, boris, jan, happy, ännie/david, fredrik, kathy, bono, goliat" m fl. efter en lyckad och ganska alkohol-rik kväll var alla lagom pigga och glada så vi promenixade med några flak och flaskor tillbaka till huset här på hållgatan. sov ungefär sju timmar i natt, och efter en väldans massa vattenpipa igårkväll mår jag väl lagom bra i halsen. men är man i västerås så är man, ikväll ska vi åka ut till eriks sommarstuga på en ö och ha kräftskiva.
frågan är om det räknas som kräftskiva när ingen äter kräftor, men vafan ..

imorgon åker jag och fidde/"mats" till stockholm för shopping, käk och allmänt mys. sen ska vi möta upp resten av hulliganerna och gå på stockholmsderby.
hammarby - djurgården på råsunda. det ska bli grymt kul faktiskt, även om jag inte är mycket för fotboll om det inte gäller elfsborg. eller anders svensson.

    



saknar dig bitchen <3

västerås & stockholm

ikväll klockan 18:02 kommer jag och fidde. wihi, det blir det bästa på länge <3
tillbaka på tisdag eller onsdag gissar jag (om jag inte shoppat upp alla mina pengar och inte kommer hem, vilket faktiskt är mycket troligt)

image92


jag är ond. och smart.

igårmorse ringde mamma och tjatade som vanligt. tänkte då att jag skulle passa på att be om något när hon ändå är på bra humör.

annie: mamma, jag skulle behöva ha lite vita grejor tvättade innan jag åker imorgon ?
mamma: jaså älskling. släng ihop en maskin då, 40 grader, och glöm inte sätta på vattnet.

hallå, hon missade hela min poäng. jag hatar ju att tvätta (kanske för jag inte är världsbäst på det).
dock är jag inte sen på att hämnas.

maskinen var klar lagom tills att mamma kom hem från jobbet. och jag såg till, så fort hon kom innanför dörren, att börja måla mina naglar.

mamma: annie, kan du hjälpa mig att hänga ut tvätten ?
annie: nej.
mamma: vadå nej, kom nu !
annie: jag har precis målat naglarna, vill du att tvätten ska bli rosa kanske ?! nej, just det.

mohaha, don't mess me. hämnden är ljuv. (och mina naglar är snyggare)


LOLL is the shit <3

annie säger:
älläh ? bara om du uttalar det med skånsk/fransk brytning 
Enkeli säger:
äläääour? oi?
Enkeli säger:
totta moi sequest chalomlong-bong?
Enkeli säger:
(bara nicka, skriv ja, logga ut så fort du kan och byt adress)


lillasyster

är man bara 7 år (möjligtvis 8) säger man ganska roliga saker. min plast-lillasyster matilda är inget undantag.

annie: haha, du är allt bra söt du.
matilda (uppriktigt chockad och nästan arg): SÖT ?! du är ju inte riktigt klok ...

mamma (tydligt på skämt): du är ett riktigt litet glass-monster.
matilda (även denna gången chockad och nästan arg): nehej, EN gång sa jag faktiskt nej när nån frågade om jag ville ha glass.

annie: fyller inte du också år om några månader ?
matilda (väldigt eftertänksamt): jo ... eller inom några år iallafall.

no shit xD söta unge. jag vill också vara liten och ha ett enkelt och meningslöst liv.
och jag kommer ihåg när man inte kunde engelska, och tyckte alla språk lät likadant. som matilda sa igår när vi lyssnade på radio:
- är det kinesiska han sjunger på ? jaså, inte. hm, hon då ?
yeah.


för mycket tankar klockan fem


hatar att man inte kan designa texten som man vill på bloggen, så jag skrev allting på min
bilddagbok.

blogg-status ?

för några dagar sen pratade jag och min pojkvän om våra bloggar.
annie: -WOW, 92 sidvisningar på min blogg. nytt rekord ! (väldigt barnsligt stolt och löjligt lycklig)
fidde: - haha, ja "wow". vad skulle du göra om jag gick in på din blogg typ 1000 gånger bara för att lura dig, och göra så att du tror att det är massa folk som har besökt din blogg ?

jaså. tack. hm ja, undrar vem fan det är som har besökt min blogg 92 gånger ?! grr, jag gillar inte när folk krossar min rosa glasbubbla till perfekt liv och tillvaro.

babe är på jobbet nu, saknar honom redan. usch, kom tillbaka ?
(i need you like the heart needs the beat)
jag är så glad för du är hos mig, du fångar mig med varje lek. jag ger dig allt, du ger mig mer

en eftermiddag med sarah <3 känns dock inte helt fel.

<3

var tvungen att sno ett citat av min kära kusin, förlåt hänu.
"now there's no place else i could be but here in your arms", för precis så känns det.

nu ska jag städa mitt rum (väldigt behövligt), sen ska jag åka tillbaka till F och lägenheten. sen ska vi shoppa, äta och hyra film.
ge mig ikväll, nu !


rubrik

för andra gången i mitt liv har jag nu övningskört. och nu snackar vi inte bara köra runt på en mesig parkering, utan på en riktig väg med mötande bilar. sheat, sjukt läskigt. och fort gick det också. hela 50 km/timmen kom jag upp i.
med den här takten kommer jag ta körtkort iallafall innan jag är 25. YES.

igår åkte jag och fidd, efter en kebab-pizza på campino, med mitt tjejgäng (bestående av sabina, sarah, ella och jessi) till erika och hennes halvt antika hus. myste med öl-spel / hallonsoda med ett mysigt gäng tills det plötsligt blev mörkt och kom typ 70 pers instormandes. hela huset, trägården och studsmattan var fullproppade och tillslut kom grannarna och vi fick slänga ut allihopa. det var synd på en så rolig fest, men tur att vi blev av med alla skabbiga små barn och tattare. f och jag gick runt och städade lite (fattar inte hur det är möjligt att stöka en ner en trädgård så) och sen huxflux hamnade vi på tåget ner till stan. efter en promenad bland alla krogar i stan var vi äntligen hemma (men telefon/sms-trackades typ hela natten) 
   


a reason for all that i do,

and the reason is you.

image84
jag fick världens finaste ros <3
helt underbar kväll
(mat på la copita & mys i lägenheten på 5:e villagatan)

ten things i hate about you

image83
jag älskar verkligen den här filmen, den är fan feel good-terapi 100%. skådespelarna är helt underbara. såg en snutt av den för minst hundrade gången idag och plötsligt insåg jag att det  faktiskt är sol ute.
"don't let anyone ever make you think that you don't deserve what you want"
heath ledger - det finns inga ord.
<3

mind over matter again

never give up trying to be on your mind where i belong
though i can never relax when i know she's around
(stay, stay away) i'll stand on every corner around you

i ett klent försök att bli lite solbrända stack fidde och jag till melissasunhouse imorse och solade lite. kan säga att det är ganska meningslöst att sola med en neger (alias: f.snygg) för jag ser lika blek ut som innan ändå.
ikväll ska vi gå på restaurang la copita och äta, det ser jag fram emot <3

jag och sarah-babe var på torsdagskväll igår, och det var nog något av det mest meningslösa nån gång.
jag blev totalt avskräckt, första och sista besöket för mig i år ! (det enda jag diggade var salem al fakir's hår)

should i stay, stay away ?

lilla skabbiga jag

ibland vaknar man bara och känner sig "usch". eller nej, mer som ett stort, rött, blinkande, neonprytt "URK". och då vill man helst av allt vara ensam och göra sig iordning, så att man liknar en levande varelse igen och inte en zombie.

men min tajming är alltid dålig, jag lyckas aldrig vara ensam. nej, här vaknar man brevid sitt stackars offer till pojkvän. jesus. när han slår upp ögonen och tittar på dig förväntade du dig inte direkt att han skulle säga:
"- nämen, vad söt du är"
söt, URSÄKTA ?! helst vill jag skrika till svar:
"- HAR DU FÅTT CANCER I SYN-NERVEN, PUCKO ?! jag är fan inte söt, jag är skabbig och äcklig. blek, finnig och med smink utsmetat i hela ansiktet. jag har inte varit inom tio meters radie av en dusch på två dagar och mitt hår ska vi inte ens prata om."
men istället kläcker man ur sig till svar:
"- öh, tack ?"

herregud.
KÄRLEKEN ÄR BLIND sägs det. KÄRLEKEN GÖR DIG BLIND säger jag.

idag får jag äntligen träffa både linda och fidde. hjärta på idag.